ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΟ ΑΙΜΟΣ BLOG ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΕΤΟΣ 2022, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ



Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ...Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».Δεν είναι κακό να μην αισθάνεται κανείς Έλληνας, όπως και να πιστεύει άκριτα, όπου αυτός θέλει, τόσα δισεκατομμύρια άνθρωποι άλλωστε το κάνουν αυτό, κακό είναι να διαστρεβλώνει την αλήθεια με ανύπαρκτες γνώσεις και ψεύδη! ”Το πολιτικό σύστημα θριαμβεύει επειδή είναι μια ενωμένη μειοψηφία που ενεργεί εναντίον μιας διαιρεμένης πλειοψηφίας.”

Τα κόμματα αντανακλούν κοινωνικές πραγματικότητες και ιδεολογικές αφετηρίες. Και μονάχα όταν η ίδια η κοινωνία τα απορρίψει, περνούν στην Ιστορία.

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Διεύθυνση Μηχανικού Στρατού: Εργα σχεδόν δωρεάν, ΜΟΜΑ .

ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ 
ΤΟΥ ΙΣΘΜΟΥ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ





Τον ΑΠΡΙΛΙΟ του 1947 η Σχολή Μηχανικού του ελληνικού στρατού αναλαμβάνει την ανακατασκευή της οδικής γέφυρας στον ΙΣΘΜΟ της ΚΟΡΙΝΘΟΥ. Μετά την προετοιμασία της τοποθέτησης αρχίζει η συναρμολόγηση του υλικού της γέφυρας. 

Άνδρες του Μηχανικού μεταφέρουν τα πλαίσια και τα άλλα τμήματα του υλικού που ανήκει στον τύπο Μπέλεϋ. Η ταινία καταγράφει λεπτομερώς τη συναρμολόγηση των πλαισίων επί των κυλίστρων καθέλκυσης. Το συνεργείο έλξης προωθεί τη γέφυρα τραβώντας τα συναρμολογημένα πλαίσια με σχοινιά. Η κατασκευή συνεχίζεται με την τοποθέτηση δεύτερης σειράς πλαισίων πάνω από την πρώτη.

Παράλληλα, προχωρεί η διάνοιξη των οδικών διακλαδώσεων από εργάτες οδοποιίας. Οδοστρωτήρας χρησιμοποιείται κατά την κατασκευή του οδοστρώματος. Η συναρμολόγηση των πλαισίων της γέφυρας ολοκληρώνεται και οι άνδρες του Μηχανικού τη σύρουν αργά μέχρι την απέναντι όχθη.


ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΟΔΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΤΟΥ ΙΣΘΜΟΥ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ


Η ανακατασκευή της οδικής γέφυρας στον ΙΣΘΜΟ της ΚΟΡΙΝΘΟΥ ολοκληρώνεται, καθώς οι άνδρες του Μηχανικού σύρουν τα συναρμολογημένα πλαίσια μέχρι την απέναντι όχθη και κατασκευάζουν τρίτη σειρά πλαισίων. Η ταινία καταγράφει λεπτομερώς τη διαδικασία ολοκλήρωσης της συναρμολόγησης των διαφόρων τμημάτων της γέφυρας. 

Η γέφυρα παίρνει την οριστική θέση πάνω από τη διώρυγα. 

Μετά την αφαίρεση του προβόλου τοποθετούνται οι τελευταίοι ορθοστάτες. Ακολουθεί η τοποθέτηση γρύλων και η αφαίρεση των κυλίστρων ώστε η γέφυρα να εδραστεί στην οριστική θέση. 
Το τελευταίο στάδιο περιλαμβάνει την κατασκευή του καταστρώματος με συνεργεία που εργάζονται και από τις δύο πλευρές της γέφυρας. Μόλις ολοκληρώνεται η γέφυρα οι εργάτες και οι στρατιώτες τη διασχίζουν τρέχοντας και πίσω τους ακολουθεί το πρώτο αυτοκίνητο. 

Την ημέρα των εγκαινίων (15/4/1947) προσέρχονται στον ΙΣΘΜΟ ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΛΔΑΡΗΣ, ο Υπουργός Δημοσίων Έργων ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΓΟΝΑΤΑΣ και άλλοι εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας.

Μετά την άφιξη του Βασιλιά ΠΑΥΛΟΥ ο Αρχιεπίσκοπος ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΜΙΧΑΗΛ τελεί τον αγιασμό παρουσία του συγκεντρωμένου πλήθους. Ο Βασιλιάς με στρατιωτική στολή κόβει την κορδέλα των εγκαινίων και προχωρεί πάνω στη γέφυρα, ενώ δίπλα του οι ιερείς ραντίζουν με αγιασμό. Μικρά κορίτσια προσφέρουν λουλούδια στον Βασιλιά.


Από το τείχος του Βερολίνου στο τείχος που χωρίζει την Κύπρο στα δύο

51 χρόνια από το χτίσιμο 
του Τείχους του Βερολίνου


Στις 13 Αυγούστου 1961 άρχισε να χτίζεται το Τείχος του Βερολίνου. Αρχικά με τη μορφή συρματοπλέγματος και μερικές εβδομάδες αργότερα με τη μορφή χαμηλού πλινθόκτιστου τείχους.

Τον Ιούνιο του 1962 δημιουργήθηκε εσωτερικά του τείχους η επονομοζόμενη "ζώνη Θανάτου" μήκους περίπου 100 μέτρων εντός της οποίας κατεδαφίστηκαν όλα τα σπίτια για να γίνει πιο εύκολη η φύλαξη των συνόρων μιας και τους πρώτους μήνες ανατολικογερμανοί διέφευγαν μέσα από παράθυρα και πόρτες σπιτιών που ήταν ακριβώς πάνω στο αρχικό τείχος. Σταδιακά η ζώνη "εξευγενίστηκε" και "διακοσμήθηκε" με όλα τα αποτρεπτικά μέσα διαφυγής (τείχος από συρματόπλεγμα, πύργους ελέγχου, εμπόδια για αυτοκίνητα, τάφρους κ.λπ) με γνωστότερο το επονομαζόμενο στη Δ. Γερμανία "γρασίδι του Στάλιν", μια ζώνη μερικών μέτρων γεμάτη με όρθια καρφιά 16cm που θα εμπόδιζε τους πεζούς να φτάσουν στον τελευταίο τείχο.

Την τελική του μορφή (τον κλασικό τοίχο που βλέπουμε στην ΤιΒι) την πήρε το "Τείχος" στα τέλη της δεκαετίας του '70 με τον τελευταίο τοίχο να αποτελείται από πλάκες ύψους 3,6m μέτρων. Να σημειώσουμε ότι αν διαστήματα αυτός ο τελευταίος είχε πόρτες προς τη Δύση (που άνοιγαν από 2 στρατιώτες μαζί) ώστε να ελέγχεται η κατάστασή του από την πλευρά της Δύσης μιας και τα σύνορα Α. και Δ. Γερμανία ήταν περίπου 2 μέτρα μετά τον τελευταίο τοίχο.

Η κατασκευή του "Τείχους" το 1961 κρίθηκε επιβεβλημένη από το καθεστώς της Α. Γερμανίας καθώς τα προηγούμενα 15 χρόνια από τη λήξη του Β' ΠΠ είχαν φύγει προς την Δ. Γερμανία 3,5 εκ. ανατολικογερμανοί.

Το μήκος του ήταν 155 χλμ. και από το 1961 μέχρι το 1989 σκοτώθηκαν τουλάχιστον 136 άνθρωποι στην προσπάθειά τους να διαφύγουν στη Δύση. Ο τελευταίος νεκρός ήταν τον Φεβρουάριο του 1989.

Σήμερα θα λέγαμε ότι τα σύνορα μεταλλάχτηκαν μεταξύ των εθνών-κρατών χωρίς να
χάσουν τη σημασία τους.  Η ψηφιακή επανάσταση και η κινητικότητα εντός της ΕΕ
δικαιολογούσαν ευρύτερη διάδοση της διπλής υπηκοότητας των πολιτών  (εθνική και
ευρωπαϊκή), η οποία δεν προχώρησε καθώς μόνο μία μεταρρυθμιστική Συνθήκη θα μπορούσε να καθιερώσει τη διπλή υπηκοότητα, που όμως δεν έγινε. Οι εξελίξεις καθιέρωσαν τη δέσμη μέτρων ασφαλείας για την προστασία των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ,  μετάλλαξαν την ακαμψία της Ευρώπης-φρουρίου και σηματοδότησαν μια διαδικασία διαμόρφωσης κρατικής οντότητας.  Το κοινό νόμισμα μαζί με τις συνθήκες για την κατάργηση των εσωτερικών συνόρων και την ενίσχυση των εξωτερικών της ΕΕ επαναφέρουν τη διαδικασία εγκαθίδρυσης μιας οντότητας ανάλογης με το έθνος-κράτος σε επίπεδο ευρωπαϊκό.

Έτσι τα σύνορα καταργήθηκαν μόνο στο οικονομικό πεδίο,  ενώ επανιεραρχήθηκαν
ιδιαίτερα μετά τη Συμφωνία Schengen και μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου και την κατάρρευση του ανατολικού μπλοκ.

Βέβαια μπορεί τα σύνορα να παρέμειναν αλλά είναι διαφοροποιημένα.  Το κράτος
παραμένει ο κύριος φορέας άσκησης πολιτικής για τα σύνορα, όπως και για τα περισσότερα άλλα ζητήματα,  ενώ τα σύνορα εμμένουν.  Μάλιστα με την Συνταγματική και τη Μεταρρυθμιστική Συνθήκη το Μάιο του 2005  έχουν επιβεβαιωθεί τα σύνορα των εθνών-κρατών.  

Το 2007  η Συνταγματική Συνθήκη μετασχηματίζεται σε Μεταρρυθμιστική και ξεκινάει ένας νέος κύκλος επαναδιαπραγμάτευσης που ολοκληρώθηκε στη Λισαβόνα για να
επικυρωθεί από τα κράτη-μέλη το 2008.  Είναι γεγονός όμως ότι δεν έχουν αναπτυχθεί
επαρκώς πολιτικές για τους πληθυσμούς ή τους φορείς ή τις επιχειρήσεις που διαβαίνουν τα σύνορα και για διασυνοριακές συνεργασίες επιχειρηματιών. 

Έτσι οι συνθήκες αλλά και τα όργανα της Ε.Ε.  ασχολούνται με ζητήματα λαθρομετανάστευσης και παράνομων δραστηριοτήτων κατά μήκος των συνόρων και μεταξύ των κρατών.


Ως Έλληνες και ως Ευρωπαίοι πρέπει να φωνάξουμε: 'Γκρεμίστε και το τελευταίο τείχος, αυτό που χωρίζει την Κύπρο στα δύο, δεν μπορεί να υπάρχει μία Ευρώπη με τείχη και με στρατεύματα κατοχής».



«Η Ευρώπη της Ελευθερίας, η Ενωμένη Ευρώπη δεν σηκώνει ούτε τείχη, ούτε στρατεύματα κατοχής» , «αυτή την Ευρώπη επιθυμούμε και αποτελεί όχι μόνο πρόθεσή μας, αλλά και δέσμευσή μας να παλέψουμε γι' αυτήν την Ευρώπη και γι' αυτήν την Κύπρο, που οραματιζόμαστε».

Η πτώση του Τείχους του Βερολίνου συμβολίζει την πτώση των απολυταρχισμών, των αυταρχισμών, των ιδεοληψιών και των προκαταλήψεων, ενώ αυτές οι ηρωικές πράξεις και ηρωικές στιγμές δείχνουν «το διακύβευμα της Δημοκρατίας, το οποίο είναι να γκρεμίζουμε καθημερινά τα τείχη, που κρατούν μακριά από την πολιτική τον πολίτη και δεν τον βάζουν στο επίκεντρο της πολιτικής».








Σιγά μην φύγει αυτός από πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ!

Περίεργη αναβολή από Παπανδρέου
 της Εθνικής Συνδιάσκεψης!


Αναβλήθηκε η Εθνική Συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ που ήταν προγραμματισμένη για τις 3 και 4 Μαρτίου και μεταφέρεται για το διήμερο 8 και 9 Μαρτίου, όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη που είχαν ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου με τον Μιχάλη Καρχιμάκη!

Αμέσως μετά την Εθνική Συνδιάσκεψη θα συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο, όπου και θα ανακοινωθούν και οι υποψηφιότητες για την προεδρία του κόμματος , κάτι που εγείρει ερωτηματικά για τον λόγο τον οποίο επέλεξε ο Παπανδρέου να την μεταφέρει …4 μέρες μετά

ΚΟΥΛΟΥΜΑ:"Η φτώχεια θέλει καλοπέραση"





Με το σκεπτικό ότι "η φτώχεια θέλει καλοπέραση", παρά το ΔΝΤ, τα μέτρα και τις περικοπές, χιλιάδες Έλληνες ετοιμάζονται να αφήσουν για μία μέρα στην άκρη τα προβλήματα και να γιορτάσουν την αποκριά.
Καρναβάλι: 
Η αρχαιότερη Ελληνική εορτή





Ως γνωστόν η γονιμότητα αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους της λατρευτικής πρακτικής στα πλαίσια της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας. Η γονιμότητα της Φύσης, για την ικανοποίηση των αναγκών του καρποσυλλέκτη, του κυνηγού και του αλιέα, η γονιμότητα των αγρών, για την ανταμοιβή του μόχθου του καλλιεργητή, η γονιμότητα των κοπαδιών, για τη διατήρηση και την αύξηση του ζωντανού πλούτου του κτηνοτρόφου, η γονιμότητα τέλος των ανθρώπων, για την αύξηση και την διαιώνιση των κοινωνιών.

Με το κριτήριο λοιπόν της γονιμότητας ερμηνεύεται εύκολα όλος εκείνος ο διάχυτος ερωτισμός της Ελληνικής Μυθολογίας - πάμπλουτης αυτής ποιητικής έκφρασης της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας η οποία αποτυπώνεται σε κάθε μορφή της αρχαίας Ελληνικής Τέχνης - εφόσον ο θεοποιημένος Έρως είναι αυτός που διασφαλίζει την πολυπόθητη και πολύμορφη γονιμότητα διαμέσου της χαράς και της ηδονής της ερωτικής συνεύρεσης.
Εν τέλει η βιωματική εμπειρία του Έλληνα ανθρώπου ότι όλα γύρω του δια του Έρωτος γεννιώνται και αναγεννιώνται, του υπαγόρευε την πεποίθηση πως όχι μόνον τα όντα του άμεσου περιβάλλοντός του αλλά και ο κόσμος ολόκληρος, το Σύμπαν, αποτελεί το σύνολο των καρπών αέναων ερωτικών πράξεων - έλξεων, συμμίξεων και γεννήσεων - πεποίθηση η οποία ειδωμένη ποιητικά και συμβολικά όχι μόνον δεν διαψεύθηκε αλλά αντίθετα επιβεβαιώθηκε από τη σύγχρονη επιστήμη, τα ογκώδη θεμέλια της οποίας έθεσε ο Ελληνικός Πολιτισμός.
Ως εκ τούτου ο Έρως, ως έννοια και ως πρακτική, ως έκφραση και ως εκδήλωση, ελλοχεύει σε κάθε πτυχή της Ελληνικής Κοσμοαντίληψης και κυριαρχεί σε όλα τα πεδία της Ελληνικής Θρησκείας. Τα πάντα έλκονται δια του Κάλλους και πάντα σμίγουν ηδονικά και γεννούν τους καρπούς των ερώτων τους. Εάν λοιπόν έχουμε κατά νου τη θεμελιώδη σημασία του Έρωτα στη δομή της Ελληνικής Κοσμοαντίληψης, μπορούμε πλέον να προσεγγίσουμε και να κατανοήσουμε οποιαδήποτε επιμέρους έκφραση του αρχαίου Ελληνικού βίου αλλά και να αναγνωρίσουμε τις παραφυάδες εκείνες, οι οποίες, αν και αλλοιωμένες συχνά εκ πρώτης όψεως, εντούτοις διατηρούνται ακόμη διαμέσου των αιώνων και ερήμην των μισελληνικών διώξεων και κατατρεγμών, και αναπαράγονται γεμάτες σφρίγος και νεανικό παλμό. Μια από τις παραφυάδες αυτές, η παλαιότερη κατά την ταπεινή μου γνώμη, η οποία επιβιώνει και αναπαράγεται σε ετήσια βάση είναι η γιορτή του Καρναβαλιού.
Καρναβάλι λοιπόν... Ή «Κάρνα» - «βάλι». Προφανώς είναι μια σύνθετη λέξη. Ποιά είναι όμως η προέλευση των δύο αυτών συνθετικών;
Ας ανοίξουμε τον Όμηρο. Σε πάμπολλους στίχους τόσο της Ιλιάδας όσο και της Οδύσσειας (Θ 306, Π 392, ε 376, θ 92, ι 140, υ 75 κ.α.) συναντάμε τη λέξη «καρ» και τα παράγωγά της. Η λέξη αυτή σημαίνει «κεφάλι» και σύγχρονη επιβίωσή της είναι βεβαίως η «κάρα». Εάν τώρα προσθέσουμε και το ευφωνικό «ν» στην ομηρική λέξη «καρ», φτάνουμε κιόλας στη λέξη «κάρνος». Τι σημαίνει η λέξη αυτή;
Η Ελληνική Μυθολογία μας πληροφορεί ότι ο Κάρνος ήταν κάποιος μάντης του ΘεούΑπόλλωνα από την Ακαρνανία, τον οποίο σκότωσε ο Ηρακλείδης Ιππότης, ο γιος του Φύλαντος. Οι συγγενείς του Ιππότου μάλιστα αναγκάστηκαν στη συνέχεια να προσφέρουν πλούσιες θυσίες στον Απόλλωνα προκειμένου να εξευμενίσουν την οργή του για τον φόνο του Κάρνου. Ο περιηγητής Παυσανίας αναφέρει τον Κάρνο και ως Κριό (Λακωνικά 13, 4) γεγονός που δεν αφήνει καμιά αμφιβολία ότι η λέξη «κάρνος» σημαίνει «κριός».
Κάρνος ονομαζόταν επίσης κι ένας αρχαιότατος ποιμενικός, κριόμορφος και ιθιφαλλικός Θεός των Πελοποννησίων, προστάτης της γονιμότητας, άγνωστος ίσως σήμερα στους περισσότερους αλλά αντίστοιχος περίπου με τον γνωστότερο Πρίαπο του Ελλησπόντου. Ουσιαστικά δηλαδή ο Κάρνος ήταν ένας γονιμοποιητικός Θεός, τόσο των Λακώνων όσο και των Μεσσηνίων, πριν από την επικράτηση των Δωριεών στη νότια Πελοπόννησο, ενταγμένος στην χορεία των ζωόμορφων θεοτήτων οι οποίες, σύμφωνα με την ιστορία των θρησκειών, προηγήθηκαν των ανθρωπόμορφων.
Από το ουσιαστικοποιημένο επίθετο «Κάρνειος» παράγεται στον πληθυντικό η ονομασία της εορτής «τα Κάρνεια»,(σ.σ διαβάστε το άρθρο μας: Κάρνεια - Η γιορτή των Λακεδαιμόνων προς τιμή του Κάρνειου Απόλλωνα) η οποία κατά τους ιστορικούς χρόνους τελείτο σε όλες τις δωρικές πόλεις προς τιμή του Καρνείου Απόλλωνος. Εορτάζονταν με ιδιαίτερη λαμπρότητα στο Γύθειο, στο Οίτυλο και στα Λεύκτρα της Λακωνίας, στη Καρδαμύλη και στις Φαρές Μεσσηνίας, στην Σικυώνα της Κορινθίας, στο Άργος της Αργολίδος και προπάντων στο Ιερό Άλσος με τα κυπαρίσσια, το λεγόμενο Καρνάσιον ή Καρνειάσιον στη μεσσηνιακή Οιχαλία. Το Άλσος αυτό βρισκόταν δίπλα στην όχθη του ποταμού Χάραδρου και το κοσμούσαν τα περικαλλή αγάλματα του Κριοφόρου Ερμού, της Αγνής (τοπική ονομασία της Περσεφόνης) και του Καρνείου Απόλλωνα (βλ. Παυσανίας Μεσσηνικά 2,2). Οι εορταστές μεταμφιέζονταν όλοι και συμμετείχαν σε μυστήρια παρόμοια με εκείνα της Ελευσίνας, τα οποία κατά την μυθολογική παράδοση ίδρυσε ο Ελευσίνιος Καύκων, ο γιος του Κελαίνου, ενώ κατά το πέρας της γιορτής γινόντουσαν πάνδημα συμπόσια και «πανηγυρισμοί»!
Όσον αφορά την καταγωγή του Καρναβαλιού αρκετοί ανοιχτόμυαλοι ερευνητές, ημεδαποί τε και αλλοδαποί, αρχίζουν να εγκαταλείπουν πλέον στις ημέρες μας τις θεωρίες περί του «χορού του κρέατος» ή της «απόσυρσης του κρέατος», παρεπόμενες της χριστιανικής απόκρεω, και αποδίδουν τη μεγάλη γιορτή της γενικευμένης εαρινής λαϊκής ευωχίας σε εθιμικές επιβιώσεις διονυσιακών τελετών. Οι φίλοι αυτοί, παρόλο που πορεύονται προς τη σωστή κατεύθυνση, τελικά σφάλουν. Διότι το Καρναβάλι είναι μεν επιβίωση αρχαίων Ελληνικών θρησκευτικών γονιμοποιητικών τελετών, όχι όμως των διονυσιακών αλλά των απολλώνιων.
Πάμε τώρα στο δεύτερο συνθετικό της λέξης «Καρναβάλι».
Κατ' αρχήν το επίρρημα «βάλλε» ή «άβαλε» στα αρχαία ελληνικά σημαίνει «είθε» και «μακάρι». Έπειτα, μερικές από τις δεκαπέντε και πλέον σημασίες του ρήματος «βάλλω» έχουν την έννοια του «στρέφω», «σείομαι πέρα δώθε», «ελαύνω», «φορώ», «προκαλώ», «ρίπτομαι» αλλά και... «φωτίζω».
Από εδώ κι έπειτα περνάμε στο ρήμα «βαλλίζω» που σημαίνει «χοροπηδώ», στα ουσιαστικά «βαλλισμός» δηλαδή «πηδηχτός χορός».
Με βάση τα προηγούμενα θα μπορούσαμε λοιπόν να συμπεράνουμε ότι:
Μια έκφραση του τύπου «καρνάβαλε», θα μπορούσε να σημαίνει «είθε Θεέ Κάρνε» να εκπληρώσει τις γονικοποιητικές μας προσδοκίες για την αύξηση των γεννημάτων μας.
Μια έκφραση του τύπου «καρναβάλλω» θα μπορούσε να σημαίνει «στρέφομαι ή σείομαι πέρα δώθε», κατά την διάρκεια της σχετικής εορτής, πρός τιμή του Θεού Κάρνου ή του Καρνείου Απόλλωνα.
Μια έκφραση του τύπου «καρναβαλίζω» θα μπορούσε να σημαίνει ότι «χοροπηδώ» στο πανηγύρι του Κάρνου, φορώντας τα κέρατα του Θεού ή το κριόμορφο προσωπείο του.



Κάθε γωνιά και ένα γλέντι

Αποκριάτικα έθιμα 
από τη Θράκη έως την Κρήτη





Αθήνα 


Κάθε γωνιά της χώρας και ένα αποκριάτικο γλέντι με παραδόσεις που αναβιώνουν κάθε χρόνο και έθιμα που μετρούν αιώνες ζωής. Η Καθαρά Δευτέρα γιορτάζεται με μοναδικό τρόπο σε κάθε περιοχή της Ελλάδας, αποδεικνύοντας ότι η παράδοση στη χώρα μας παραμένει αναλλοίωτη.


Στην Αθήνα υπάρχει πάντα η λύση του Φιλοπάππου και του πετάγματος χαρταετού 
Αν όμως το τριήμερο σας βρει εκτός Αθηνών, μια σειρά από έθιμα σε όλη την Ελλάδα – άλλα παμπάλαια και άλλα νεότερα – είναι εκεί για να σας διασκεδάσουν. 


Καρναβάλια, μεταμφιέσεις και... αισχρολογίες για την Κυριακή της Αποκριάς. Σαρακοστιανά, χαρταετοί αλλά και σε μερικές περιπτώσεις συνέχιση του Καρναβαλιού και των μεταμφιέσεων την Καθαρά Δευτέρα. 







ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ - Γαλαξίδι 
Αλευρομουτζουρώματα
Αν βρεθείτε στο Γαλαξίδι το απόγευμα της Καθαράς Δευτέρας δεν αποκλείεται να πιστέψετε ότι οι περισσότεροι κάτοικοι της πόλης δουλεύουν σε ανθρακωρυχεία ή σε αλευρόμυλο. Κι αυτό γιατί το απόγευμα έχουν προηγηθεί τα αλευρομουτζουρώματα. Ντόπιοι χωρίζονται σε ομάδες που πετούν η μία στην άλλη αλεύρι και χρωματιστή σκόνη.
Οι παρέες, που αποτελούνταν μόνο από άντρες, κατέβαιναν στην προκυμαία με δυο σακούλες στους ώμους. Η μία είχε αλεύρι και η άλλη χαρτοπόλεμο.
Τα πολεμοφόδια συμπληρώνονταν με λουλάκι ή βερνίκι παπουτσιών. Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμμετέχει κανείς στον “πόλεμο” που ακολουθούσε ώστε να μην πάθει ψυχοπλάκωμα ήταν να φορά παλιά και αχρείαστα ρούχα, καθώς το πιο συνηθισμένο ήταν τα ρούχα αυτά να ήταν άχρηστα στο τέλος της ημέρας. Το Γαλαξίδι γέμιζε τις ημέρες εκείνες από μουσικές. Στα καφενεία γινόταν γιορτή και οι ντόπιοι μουσικοί ξεσήκωναν τον κόσμο με τους ρυθμούς τους και έδιναν το έναυσμα για γλέντι μέχρι πρωίας.


Θήβα 
Ο Βλάχικος Γάμος



Εθιμο που έφεραν οι Βλάχοι που μετακόμισαν στην πόλη της Βοιωτίας από την περιοχή του Ασπροπόταμου στην Πίνδο. Ουσιαστικά πρόκειται για διακωμώδηση του γάμου με τον ρόλο της νύφης να παίζεται από άντρα. Κυριαρχούν παντού οι αισχρολογίες, οι υπερμεγέθεις φαλλοί, οι διάλογοι με βλάχικη προφορά μεταξύ των «συμπέθερων». Έθιμο που έχει τις ρίζες του στην προχριστιανική εποχή. «Το έθιμο γίνεται στην πόλη μας από το 1830. Κάποια στιγμή τον ρόλο της νύφης άρχισε να παίζει γυναίκα... Όμως εδώ και 4 χρόνια έχουμε επαναφέρει την πρωταρχική μορφή» λέει ο πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου βλάχικου γάμου Θήβας Νεκτάριος Χατζηδούρος. Κορυφαία στιγμή του εθίμου ο κυκλικός «χορός του πεθαμένου». 

ΘΕΣΣΑΛΙΑ - Τύρναβος 

Μπουρανί





















Μετά τη βραδινή καρναβαλική παρέλαση της Κυριακής την επόμενη μέρα ακολουθεί το Μπουράνι. Άνδρες και γυναίκες συγκεντρώνονται κοντά στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, όπου παρασκευάζουν το «μπουρανί», μια αλάδωτη σούπα με σπανάκι, τσουκνίδα, ραδίκι και ξίδι. Έπειτα, το σερβίρουν και στο τέλος του φαγητού, το γλέντι φουντώνει. Εκ πρώτης όψεως φαίνεται αθώο για τα αποκριάτικα στάνταρντ. Όμως χωρίς να το πάρετε χαμπάρι θα βρεθείτε περιτριγυρισμένοι από τεράστια φαλλικά σύμβολα και ανθρώπους που βωμολοχούν.


ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΘΡΑΚΗ
Καλόγερος















Θρακιώτικο έθιμο με έντονο θεατρικό στοιχείο. Μεταφέρθηκε και σε άλλες περιοχές (Δράμα, Πιερία) στις οποίες μετοίκησαν Θρακιώτες. Τα πρόσωπα είναι δύο καλόγεροι, η «Μπάμπω» με το εφταμηνίτικο παιδί της, δύο νύφες (τις υποδύονται νεαροί άντρες), δύο κατσίβελοι και δύο χωροφύλακες. Η δράση είναι καταιγιστική. Ο ένας Καλόγερος ξαφνικά θέλει να νυμφευθεί και βρίσκει τη νύφη. Ο άλλος Καλόγερος - κουμπάρος τον σκοτώνει και η νύφη θρηνεί. Κάποια στιγμή ο Καλόγερος ανασταίνεται. Ο δαίμων της φύσεως φονεύεται σε ακμαία ηλικία για να μη πεθάνει από γεροντικό μαρασμό και ανασταίνεται. «Το τελευταίο μέρος είναι τελετουργική εικονική άροση - όργωμα μπροστά στην εκκλησία με καινούργιο αλέτρι και ζυγό καθώς και σπορά, πράξη ομοιοπαθητικής μαγείας, που μας μεταφέρει ακόμη και σε προ διονυσιακές τελετές» επισημαίνει η Αικατερίνη Πολυμέρου - Καμηλάκη, διευθύντρια του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.


Καστοριά 
Ο Χάσκαρης και οι Μπουμπούνες



Την Κυριακή της Αποκριάς η Καστοριά τυλίγεται στις… φλόγες, αφού γίνονται οι Μπουμπούνες. Έθιμο που από τη λατρεία της φωτιάς, στην οποία αναφέρεται, «προδίδει την προχριστιανική καταγωγή του». Ένα ακόμη έθιμο, είναι ο «Χασκάρης». Κάποιος δένει στην άκρη ενός πλάστη ένας αυγό και το γυρίζει από στόμα σε στόμα. Όποιος καταφέρει να αρπάξει πρώτος το αυγό κερδίζει.


ΚΡΗΤΗ - Ρέθυμνο 
Το κλέψιμο της νύφης 


Την Παρασκευή γίνεται η μεγάλη καρναβαλική παρέλαση, η μεγαλύτερη της Κρήτης. Την Καθαρά Δευτέρα σε δύο χωριά της περιοχής, το Μέρωνα και το Μελιδώνι αναβιώνουν μια σειρά από έθιμα όπως το κλέψιμο της νύφης και το μουτζούρωμα. Φυσικά το κρασί ρέει άφθονο.


ΑΙΓΑΙΟ - Σκύρος 
Ο Γέρος και η Κορέλα


Είναι η ώρα του Γέρου και της Κορέλας, των δύο μεγάλων πρωταγωνιστών των σκυριανών Αποκριών. Η μεταμφίεση του Γέρου περιλαμβάνει χοντρή μαύρη κάπα, άσπρη υφαντή βράκα και δεκάδες κουδούνια που μπορεί να φτάσουν και τα 50 κιλά. Η ντάμα του η «Κορέλα» είναι ντυμένη με παραδοσιακή σκυριανή στολή και χορεύει συνεχώς γύρω του. Σύμφωνα με την παράδοση το έθιμο προήλθε από κάποια θεομηνία η οποία σκότωσε όλα τα ζώα του νησιού. Ο τσοπάνης ζώστηκε τα κουδούνια των ζώων και κατέβηκε στο χωριό να ειδοποιήσει τους υπόλοιπους.


Κάρπαθος 
Δικαστήριο Ανήθικων Πράξεων





Στην Κάρπαθο, ο εορτασμός της Αποκριάς εκλαμβάνει μορφή απόδοσης άτυπης δικαιοσύνης. Και τούτο διότι, λειτουργεί το Λαϊκό Δικαστήριο Ανήθικων Πράξεων! Ορισμένοι εκ των κατοίκων προβαίνουν σε άσχημες χειρονομίες. Αμέσως, συλλαμβάνονται από και οδηγούνται στο Δικαστήριο ενώπιον του Καδή. Εκεί, τους κατηγορίες απευθύνονται ξεκαρδιστικές κατηγορίες.

"Αυτός... φεύγει. Εμείς τι θα κάνουμε...".

Ο ΧΑΛΑΡΟΣ... ΓΙΩΡΓΟΣ!







Χθες, ως γνωστόν αποφασίστηκε από τη Βουλή να διεξαχθεί η εξεταστική επιτροπή για το έλλειμμα όπου πρωταγωνιστές είναι ο Γιώργος Παπανδρέου και ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

Λίγο πριν ξεκινήσει η ψηφοφορία, οι κάμερες έπιασαν τον Γιώργο Παπανδρέου να κάνει... βόλτες εντός αιθούσης, χαμογελώντας και διασκεδάζοντας με τους βουλευτές που έσπευσαν να τον χαιρετήσουν.

Το θέμα απασχόληση τα μέλη της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ αμέσως μετά την ψηφοφορία, με τους περισσότερους να λένε το εξής: "Αυτός... φεύγει. Εμείς τι θα κάνουμε...".

Ουδέν σχόλιον!

ΑΝΕΚΔΟΤΆΚΙ





Ήταν ένα Γερμανός, ένας Έλληνας, μία όμορφη κοπέλα και μία γριά σε ένα βαγόνι.
Σε μία στιγμή μπαίνουν σε ένα κατασκότεινο τούνελ και ακούγεται "χλαπ", ο ήχος μίας σφαλιάρας.

Αμέσως βγαίνουν από το τούνελ και βλέπουν όλοι τον Γερμανό να τρίβει το μάγουλό του.
Σκέφτεται ο Έλληνας: "Ο χαζος ο Γερμανός χούφτωσε την κοπελίτσα."
Σκέφτεται ο Γερμανός: "Ο βλακας ο Έλληνας χούφτωσε την κοπελίτσα, και εγώ έφαγα το χαστούκι..."
Σκέφτεται η κοπελίτσα: "Μαλλον ο Γερμανός πήγε να χουφτώσει εμένα, και χούφτωσε την γριά."
Σκέφτεται η γριά: "Από την κατοχή σου το χρωστούσα, παλιογερμανέ!!!"

ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΓΟΥΡΙΔΑ ΜΕΛΙ

ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΠΛΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ








Την κυκλοφορία εθνικού νομίσματος στην Ελλάδα, παράλληλα με το ευρώ, προτείνει ο επικεφαλής της γερμανικής ένωσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων, Μάριο Όχοφεν, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Die Welt.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, η πρόταση Όχοφεν προβλέπει προσωρινή επαναφορά της δραχμής, παράλληλα με το ευρώ, προκειμένου να μειωθούν δραστικά τα ελλείμματα και, την ίδια στιγμή, να βελτιωθούν οι δείκτες ανάπτυξης, με παράλληλη αύξηση των φορολογικών εσόδων.

Η πρόταση προβλέπει ότι όλα τα συμβόλαια στο εσωτερικό της χώρας (πληρωμή μισθών, συντάξεων, ενοικίων) θα συνάπτονται σε δραχμές, αλλά οι συναλλαγές με το εξωτερικό θα γίνονται σε ευρώ. Οι καταθέσεις Ελλήνων πολιτών στις ελληνικές τράπεζες θα εξακολουθούν να είναι σε ευρώ, υπό τον όρο ότι θα δηλώνονται στο υπουργείο Οικονομικών.

Τέλος, βάσει της εν λόγω πρότασης, η ισοτιμία μεταξύ των δύο νομισμάτων θα ήταν αρχικά σταθερή για μία μεταβατική περίοδο δύο μηνών και στη συνέχεια θα άρχιζε μία συνεχής υποτίμηση της δραχμής, η οποία όμως δεν θα ξεπερνούσε το 2% κάθε μήνα.

Μέρκελ: "Στην Ελλάδα πληρώνουν οι μη έχοντες"

Μέρκελ: "Στην Ελλάδα πληρώνουν οι μη έχοντες"





Το δεύτερο πακέτο στήριξης της ελληνικής οικονομίας υπερασπίστηκε η Γερμανίδα Καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, μιλώντας σε εκδήλωση του CDU (Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα).
Η Μέρκελ εξέφρασε κατανόηση για τις θυσίες των Ελλήνων πολιτών, ζήτησε όμως από την Ελλάδα ανάπτυξη.
"Για κάτι τέτοιο, χρειάζεται όμως ένα κράτος που λειτουργεί", τόνισε.
"Τα μέτρα είναι σκληρά στους Έλληνες πολίτες, είναι σκληρό να πρέπει να ζεις με χαμηλότερο μισθό", πρόσθεσε η καγκελάριος, ενώ δήλωσε χαρακτηριστικά:
"Οι άνθρωποι στην Ελλάδα περνάνε πολλά. Είναι πολύ σκληρό να σου μειώνουν τον ήδη χαμηλό μισθό. Και είναι αλήθεια ότι στην Ελλάδα αυτοί που έχουν πολλά λεφτά τα έχουν στείλει σε λογαριασμούς στο εξωτερικό και τα βάρη τα σηκώνουν αυτοί που δεν έχουν ... Και γι' αυτό έχω απόλυτο σεβασμό για τα μέτρα που ψήφισε η ελληνική Βουλή» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται, ότι την ερχόμενη Δευτέρα διεξάγεται ψηφοφορία στη γερμανική Βουλή στην οποία οι γερμανοί βουλευτές θα κληθούν να ψηφίσουν τη νέα δανειακή σύμβαση, κάτι που αναμένεται να γίνει, παρά τις αναμενόμενες διαρροές συμπολιτευόμενων βουλευτών. 


Σαράντος Ι. Καργάκος


Θά μοῦ ἦταν εὔκολο νά στρέψω τά πυρά μου κατά τῶν κακῶν Γερμανῶν –καί ἔχω εὔλογο λόγο γι᾽ αὐτό τούς πέντε ἐκτελεσμένους συγγενεῖς μου καί τήν καταστροφή τῆς οἰκογενειακῆς περιουσίας μου– ἀλλά δέν μοῦ ἀρέσει νά μεταθέτω εὐθύνες τοῦ τώρα στό ἀπώτερο χθές. Τά τοῦ χθές ἔπρεπε νά τά ποῦμε χθές. Ἀλλά ἀντί νά τά ποῦμε, προτιμήσαμε νά ἀλληλοσφαγοῦμε. Ὅταν συμβαίνει ἕνα κακό, εἶναι καλό νά λές «ἐγώ»… Ἐγώ φταίω γι᾽ αὐτό. Ἄρα, ἐμεῖς φταῖμε γιά γερμανικές ἀγορές ἕξι δισεκατομμυρίων εὐρώ ἐτησίως, ὅταν θά μπορούσαμε νά τίς περιορίσουμε στό ἕνα τρίτο, ἄν προτιμούσαμε ἑλληνικά προϊόντα. Ἐμεῖς φταῖμε ἄν τά προϊόντα μας δέν εἶναι τόσο καλά καί τόσο φθηνά ὅσο τά γερμανικά. Ἐμεῖς φταῖμε γιά τόν «σουσουδισμό» μας νά προτιμᾶμε τό ξένο καί ὄχι τό ἐντόπιο, ἀκόμη καί ὅταν εἶναι καλύτερο καί συχνά φθηνότερο. Δέν ἔχω λόγο νά συμπαθῶ τούς Γερμανούς λόγω τῶν ψυχικῶν τραυμάτων κι ἑνός σωματικοῦ πού μοῦ προκάλεσαν. Μπορῶ νά συνεννοηθῶ στή γλώσσα τους –ὄχι πάντα ἐπιτυχῶς– μέ ὅλους τούς Εὐρωπαίους. Μόνον γερμανικά ἀρνήθηκα νά προφέρω λέξη, παρότι ἔχω περιτρέξει ὅλη τή Γερμανία. Ὀφείλω, ὅμως, νά πῶ ὅτι πουθενά στή Γερμανία δέν μέ ἔχουν κλέψει στό λογαριασμό. Στήν Ἑλλάδα παντοῦ καί πολλαπλῶς.


ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΝΤΟΡΑ ΤΟ ΠΡΟΣΚΛΗΤΗΡΙΟ






"Η πρόσκληση που ανέφερε ο κ. Σαμαράς δεν αφορά στην Ντόρα Μπακογιάννη και τον Γιώργο Καρατζαφέρη. Αυτά ήταν στελέχη της ΝΔ που εγκατέλειψαν το κόμμα και ίδρυσαν νέους πολιτικούς φορείς". Με αυτά τα λόγια συνεργάτες του κ. Σαμαρά διέψευδαν τα σενάρια που κυκλοφόρησαν αργά χθες το βράδυ, ότι ο πρόεδρος της ΝΔ αναφερόταν και στους πρόεδρους της ΔΗΣΥ και του ΛΑΟΣ.

Οι ίδιοι συνεργάτες του κ. Σαμαρά δεν απέκλειαν από την πρωτοβουλία Σαμαρά πρώην γαλάζια στελέχη που ακολούθησαν τη Δημοκρατική Συμμαχία ή το ΛΑΟΣ.

Μια πρόβλεψη που προκαλεί ρίγη στο οικονομικό επιτελείο

ΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΡΙΓΗ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ


Μια πρόβλεψη που προκαλεί ρίγη στο οικονομικό επιτελείο, ήρθε να ταράξει το ούτως ή άλλως ανήσυχο κλίμα στο μέγαρο της πλατείας Συντάγματος. Ο λόγος αφορά στην εκτίμηση που έκαναν οι αναλυτές μεγάλου ξένου και εξειδικευμένου οίκου, σχετικά με την πορεία της τιμής του αργού πετρελαίου, προσεχώς.

Συγκεκριμένα, από την Vitol υποστηρίχθηκε ότι θα μπορούσε να φτάσει ακόμα και στα 150 δολάρια το βαρέλι σε όχι και τόσο μεγάλο βάθος χρόνου. Προκειμένου να γίνει αντιληπτή η σημασία της πρόβλεψης, στο σημείο αυτό θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι η Vitol είναι η μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρία συναλλαγών πετρελαίου παγκοσμίως και οι αναλυτές της, ως εκ της θέσεως τους, θεωρούνται από τους πλέον έγκυρους διεθνώς.

Κατά συνέπεια, η πρόβλεψη για 150 δολάρια το βαρέλι, σε αυτή την τόσο αρνητική για την ελληνική οικονομία συγκυρία, αν επαληθευτεί, μπορεί να τινάξει στον αέρα κάθε προσπάθεια αναδιάρθρωσης, στην πιο κρίσιμη καμπή κι ενώ φαίνεται ότι κάτι πάει να γίνει στη χώρα μας. Το ενεργειακό, όμως, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα είναι το επόμενο μεγάλο πρόβλημα παγκοσμίως.

"Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΑΛΛΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΣΑΛ"

"Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΣΑΛ" 


ΑΜΦΙΒΑΛΟΥΝ ΔΝΤ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟ PSI


Αμφιβολία και στάση αναμονής παρατηρείται εκ μέρους αξιωματούχων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, στελεχών χρηματοπιστωτικών οργανισμών και ΜΜΕ όσον αφορά τις προοπτικές που διαγράφονται μετά τη συμφωνία στο Eurogroup για τη δανειακή σύμβαση του 2ου προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας, ενώ πολλοί αναλυτές επιμένουν να υποστηρίζουν ότι το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της Ελλάδας και εξόδου της χώρας μας από την ευρωζώνη «παραμένει ανοικτό».

Μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι ακόμη και με την εξασφάλιση της νέας δανειακής σύμβασης προς την Ελλάδα, δεν μπορεί να αποκλειστεί «ένα κακό αποτέλεσμα», δεδομένου ότι η τελική έκβαση του όλου εγχειρήματος εξαρτάται από την ολοκλήρωση του PSI, τη σύσταση ειδικού λογαριασμού για την αποπληρωμή των επιτοκίων, την εφαρμογή καίριων μεταρρυθμίσεων και την έγκριση του δανείου από εθνικά κοινοβούλια κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ουάσιγκτον, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, οι περισσότερες τοποθετήσεις των μελών συνέκλιναν στο γεγονός ότι όλα θα εξαρτηθούν από την «πιστή εφαρμογή» του προγράμματος.

Η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, φαίνεται ότι δεν έκανε καμία νύξη για το ποσό συμμετοχής του ΔΝΤ στη νέα δανειακή σύμβαση και αυτό, όπως είχε δηλώσει η ίδια στις Βρυξέλλες, θα αποφασιστεί τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου. Επίσης, εκτιμάται ότι το ΔΝΤ θα περιμένει την ολοκλήρωση του PSI και μετά να αποφασίσει για το ποσό συμμετοχής του Ταμείου.

Στο μεταξύ, η πλειοψηφία των αμερικανικών ΜΜΕ εμφανίζεται με επιφυλάξεις έναντι της πρόσφατης συμφωνίας για την Ελλάδα. Μερικά δημοσιεύματα επικαλούνται αξιωματούχους του οικονομικού κλιμακίου της κυβέρνησης των ΗΠΑ και στελέχη μεγάλων χρηματοπιστωτικών οργανισμών, εξακολουθώντας να προβάλλουν τον ισχυρισμό ότι «πολλοί αναλυτές δεν διερωτώνται εάν το πρόγραμμα θα αποτύχει, αλλά πότε θα συμβεί αυτό», όπως σημειώνεται σε άρθρο της «Γουόλ Στριτ Τζέρναλ».

Στην ίδια εφημερίδα καταγράφεται η εκτίμηση ότι «για την Ελλάδα θα ήταν πολύ καλύτερα εάν η Ευρώπη την άφηνε να χρεοκοπήσει πριν από δύο χρόνια, μειώνοντας το χρέος της σε διαχειρίσιμα επίπεδα και αντιμετωπίζοντας νωρίτερα τις οικονομικές συνέπειες των μεταρρυθμίσεων».

Η «Ουάσιγκτον Ποστ» επίσης, με κύριο άρθρο της, εκφράζει επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του δεύτερου προγράμματος στήριξης της Ελλάδας, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της χώρας και εξόδου της από το ευρώ, υπογραμμίζοντας την ανάγκη υλοποίησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων κυρίως στην Ελλάδα και τις άλλες προβληματικές χώρες, αλλά και στις ισχυρές χώρες, όπου θα πρέπει να ενισχυθεί η εσωτερική κατανάλωση. Ζητούμενο επίσης, τονίζεται χαρακτηριστικά, αποτελεί η ανάσχεση της ύφεσης και η στήριξη της ανάπτυξης.

Σύμφωνα με το άρθρο της εφημερίδας, το «υψηλό πρωτόγνωρο δάνειο» που εγκρίθηκε για την Ελλάδα, τής εξασφαλίζει μια σημαντική μείωση του χρέους της, ενώ αποτρέπει την κατάρρευση των ευρωπαϊκών τραπεζών και κατά συνέπεια την επέκταση της κρίσης στην Ευρώπη. Στο εξής, όπως αναφέρεται, οι κυβερνήσεις και οι διεθνείς οργανισμοί θα κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού χρέους.

Στη συνέχεια, τίθενται ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα του νέου προγράμματος για την Ελλάδα σε σχέση με την ανάπτυξη, καθώς βασίζεται κυρίως στα μέτρα λιτότητας (περικοπές μισθών και δαπανών) και λιγότερο στην καταπολέμηση των ειδικών προνομίων, της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας, τα οποία παρεμποδίζουν την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα και την ανταγωνιστικότητα, σημειώνει η εφημερίδα, προσθέτοντας ενδεικτικά ότι «οι στόχοι του προγράμματος είναι οριακοί και η Ελλάδα θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να τους παραβεί».

Επίσης, διατυπώνεται η άποψη ότι «η Ελλάδα δεν είναι ενδεχομένως δυνατό να σωθεί. Καθώς η αμοιβαία δυσπιστία μεταξύ Βερολίνου και Αθήνας αυξάνεται, η χρεοκοπία και η έξοδος της χώρας από την Ευρωζώνη (σιωπηρά σχεδιαζόμενη) θα μπορούσε να καταστεί αναπόφευκτη κατά την επόμενη αποτυχία της Ελλάδας να ανταποκριθεί στους στόχους μείωσης του χρέους της. Αυτό που έχει σημασία είναι το δίδαγμα που βγαίνει για την Ευρώπη από το συγκεκριμένο θλιβερό επεισόδιο: δεν υπάρχει υποκατάστατο για μια ισχυρή ανάπτυξη. Οι δανειστές της Ελλάδας οφείλουν να ασκήσουν πιέσεις για την προώθηση αναπτυξιακών δομικών μεταρρυθμίσεων, ακόμη και ενάντια στα διαπλεκόμενα πολιτικά συμφέροντα.

Οι ισχυρές χώρες θα πρέπει επίσης να ανταμείψουν τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες των αδύναμων γειτόνων τους αντί να δυσανασχετούν για τα κεφάλαια διάσωσης και να πιέζουν για ισορροπημένους προϋπολογισμούς. Η Γερμανία ειδικότερα θα πρέπει να μειώσει την εξάρτησή της από την εξαγωγική ανάπτυξη, παρέχοντας μέρος της αγοράς στους εταίρους της. Οι δομικές μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να εφαρμοσθούν και αντίστροφα σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη για την αποφυγή της κατάρρευσης».

Στην ίδια εφημερίδα δημοσιεύεται ανταπόκριση από την Αθήνα, με την οποία σημειώνονται οι «αμφιβολίες που εκφράζονται για την αποτελεσματικότητα της συμφωνίας», προσθέτοντας ότι «οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι λαμβάνουν υπόψη τους την πρόσφατη έκθεση της Τρόικας, η οποία επισημαίνει ότι ακόμη και με το νέο πρόγραμμα στήριξης της Ελλάδας το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της χώρας παραμένει ανοιχτό».

Επίσης, τονίζεται ότι «οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ζητούν από την Ελλάδα να εντάξει στο Σύνταγμά της ότι θα αποτελεί "προτεραιότητα" η αποπληρωμή του χρέους της, ενώ τα χρήματα που προβλέπονται για το νέο πρόγραμμα θα βρίσκονται σε ειδικό λογαριασμό για την κάλυψη του χρέους», σημειώνοντας ότι «η κατάσταση ωστόσο της ελληνικής οικονομίας παραμένει δραματική».

Η «Νιου Γιορκ Τάιμς» καταγράφει την «αυξανόμενη αίσθηση ανησυχίας» και «αδιεξόδου που επικρατεί» μεταξύ των Ελλήνων πολιτών, παρά τη συμφωνία για τη νέα δανειακή σύμβαση που «απέτρεψε μια ελληνική χρεοκοπία και σταθεροποίησε το ευρώ», όπως επισημαίνεται, ενώ την ίδια ώρα, μεταξύ άλλων, προβάλλεται η άποψη πολλών Ελλήνων πολιτών ότι η εν λόγω σύμβαση αποσκοπεί περισσότερο στη διάσωση των τραπεζών και λιγότερο της ίδιας της χώρας και των πολιτών της.

Η «Γουόλ Στριτ Τζέρναλ» επικαλείται δηλώσεις αξιωματούχων του ΔΝΤ, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που συνοδεύει τη συμφωνία δεν είναι απλώς ευάλωτο σε χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά και σε μικρότερες ιδιωτικοποιήσεις, σε υψηλότερα από τα αρχικώς προβλεπόμενα επιτόκια ή και σε χειρότερες επιδόσεις στον τομέα του προϋπολογισμού, που ενδεχομένως θα καταστήσουν ανέφικτους τους στόχους της συμφωνίας.


H ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ! 
Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς συναντήθηκε, σήμερα, με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επενδυτικής Τράπεζας (European Investment Bank), κ. Werner Hoyer, με τον οποίο συζήτησε τη δυνατότητα χρηματοδότησης αναπτυξιακών δράσεων στην Ελλάδα.

Κατά την συνάντηση, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και μεγάλων έργων υποδομής. Τονίστηκε η ανάγκη επιλογής επενδυτικών προγραμμάτων, τα οποία θα έχουν τη μέγιστη θετική επίδραση στην Οικονομία.

Στη συνάντηση έλαβαν, επίσης, μέρος από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επενδυτικής Τράπεζας ο Αντιπρόεδρός της κ. Πλούταρχος Σακελλάρης και από την πλευρά της Ν.Δ. ο Υπουργός Εξωτερικών και Αντιπρόεδρος του κόμματος κ. Στ. Δήμας, ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Γ. Μουρμούρας, ο αναπληρωτής Τομεάρχης Οικονομίας, Βουλευτής, κ. Χρ. Σταϊκούρας, ο αναπληρωτής Τομεάρχης Οικονομίας, κ. Ν. Μηταράκης και ο Σύμβουλος του Προέδρου κ. Χρ. Λαζαρίδης.