ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ
Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ...Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».Δεν είναι κακό να μην αισθάνεται κανείς Έλληνας, όπως και να πιστεύει άκριτα, όπου αυτός θέλει, τόσα δισεκατομμύρια άνθρωποι άλλωστε το κάνουν αυτό, κακό είναι να διαστρεβλώνει την αλήθεια με ανύπαρκτες γνώσεις και ψεύδη! ”Το πολιτικό σύστημα θριαμβεύει επειδή είναι μια ενωμένη μειοψηφία που ενεργεί εναντίον μιας διαιρεμένης πλειοψηφίας.”
Τα κόμματα αντανακλούν κοινωνικές πραγματικότητες και ιδεολογικές αφετηρίες. Και μονάχα όταν η ίδια η κοινωνία τα απορρίψει, περνούν στην Ιστορία.
Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012
Η Μόσχα κατακεραυνώνει Σ.Μπερίσα για τις αλυτρωτικές δηλώσεις και το Κόσοβο
H Ρωσία στέκεται απέναντι στον αλβανικό αλυτρωτισμό, όπως αυτός
εκφράστηκε με πεντακάθαρο τρόπο από τον Αλβανό πρωθυπουργό Σάλι Μπερίσα στην
περίφημη δήλωσή του που έχει ξεσηκώσει σάλο και προκάλεσε την ματαίωση της
επίσκεψης του υπουργού Εξωτερικών Δ.Αβραμόπουλου στα Τίρανα (φαντασθείτε, για να
ακυρώσει ακόμα και ο Δ.Αβραμόπουλος ο "ευγενής διπλωμάτης" τι σημαίνει αυτή η
δήλωση).
Με αντιδήλωσή του πριν λίγο από την Σερβία ο Ρώσος αντιπρόεδρος
αρμόδιος το τομέα Άμυνας και Ασφάλειας της Ρωσίας Ν.Ρογκόζιν βάσει τα πράγματα
στην θέση τους: "Η Ρωσία δεν δέχεται την ανεξαρτησία του Κοσόβου και
απορρίπτει οποιαδήποτε σκέψη ενοποίησης με την Αλβανία, στηρίζοντας την θέση της
Σερβίας" είπε μέσα σε θύελλα επιδοκιμασιών από τους Σέρβους που
παρακολουθούσαν τις δηλώσεις του.
"Υποστηρίζουμε την προστασία του διεθνούς δικαίου και αυτό
βρίσκεται με την Σερβία. Δεν πρόκειται να αλλάξουμε την θέση μας, η οποία είναι
ευθεία αποδοκιμασία της ανακήρυξης ενός ακόμα αλβανικού κράτους στο Κόσοβο όπως
αυτό που μονομερώς ανακηρύχθηκε το 2008".
Με αυτές τις θέσεις έστειλε ένα ισχυρό μήνυμα στα Τίρανα "να μαζευτούν". Και
βέβαια, πίσω από τα Τίρανα, βρίσκονται οι συνήθεις κύκλοι της ανωμαλίας που
αιματοκύλισαν το Κόσοβο το 1999, εμ την Τουρκία να έχει αναλάβει αναβαθμισμένο
ρόλο, εσχάτως.
Ο Σ.Μπερίσα δήλωσε «Αποτίω φόρο τιμής στην Αυλώνα, στους πολίτες της,
στον Ισμαήλ Κεμάλι Βλόρα και τους άλλους άνδρες του έθνους, οι οποίοι ανακήρυξαν
στην αιώνια αυτή πόλη, στις 28 Νοεμβρίου 1912, την ανεξαρτησία της Αλβανίας, την
ανεξαρτησία της Εθνικής Αλβανίας, της Αλβανίας όλων των αλβανικών εδαφών
από την Πρέβεζα μέχρι το Πρέσεβο, από τα Σκόπια μέχρι την Ποντγκόριτσα.
Αιώνιος ο σεβασμός για τον πατέρα της ανεξαρτησίας της Αλβανίας, τον
Ισμαήλ Κεμάλ Βλόρα, τους άνδρες που υπέγραψαν την πράξη ανακήρυξης της
ανεξαρτησίας, τους πολίτες της Αυλώνας και όλης της Αλβανίας! Χρόνια πολλά για
την 100η επέτειο!».
Η Ρωσία ενέργειες, όπως η αποστολή στρατιωτικού τμήματος από τον "Στρατό" του
Κοσόβου που παρέλασε στα Τίρανα, στην επέτειο των 100 χρόνων από την ανεξαρτησία
της Αλβανίας και η έκφραση μεγαλοϊδεατικών-αλυτρωτικών σκέψεων για την
δημιουργία της Μεγάλης Αλβανίας "από την Πρέβεζα μέχρι το Πρέσεβο
και από τα Σκόπια μέχρι την Ποντγκόριτσα" αποτελούν μείζονα
πρόκληση και απειλή για το σύνολο των ορθόδοξων λαών της Βαλκανικής που
γειτονεύουν με την Αλβανία και εστία εντάσεων.
Oι ΗΠΑ μιλάνε για "Αλλαγές συνόρων στα Βαλκάνια" - Απορρίπτουν τις θέσεις Μπερίσα,
αλλά...
Μήνυμα-προειδοποίηση προς την Αλβανία απέστειλαν οι ΗΠΑ μέσω της εκπροσώπου τους στο State Department η οποία σε δήλωσή της αναφέρθηκε πως κάθε αλλαγή συνόρων στα Βαλκάνια "θα είναι αντιπαραγωγική όσο και αποσταθεροποιητική", αλλά το ζήτημα είναι ότι για πρώτη φορά τίθεται από τις ΗΠΑ έστω και με αρνητική διάθεση θέμα ενδεχόμενης αλλαγής συνόρων στα Βαλκάνια...
Πιο συγκεκριμένα η Victoria Nuland ανέφερε τα εξής:
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής δεν υποστηρίζουν την ιδέα της αλλαγής των συνόρων στα Βαλκάνια, ενώ κάθε προσπάθεια για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο θα ήταν αντιπαραγωγική και αποσταθεροποιητική», αναφερόμενη στις δηλώσεις του πρωθυπουργού της Αλβανίας, Σαλί Μπερίσα για «την Αλβανία όλων των αλβανικών εδαφών».
........To ζήτημα είναι ότι οι ΗΠΑ για πρώτη φορά θέτουν ζήτημα αλλαγής συνόρων στα Βαλκάνια, έστω και "δια της πλαγίας". Και αυτό έχει την δική του σημασία...
defencenet.gr
ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΥ Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΉ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ;
Το γεγονός ότι ένας αδίστακτος πολιτικός αριβίστας, με τον νομιμοφανή μανδύα του «επιστήμονα» , πρωτοστατεί στον «αγώνα» για την «εκπαραθύρωση» της Χρυσής Αυγής από το πολιτικό σύστημα, αποδεικνύει την αδυναμία του ίδιου του σαθρού κατεστημένου έναντι του Εθνικιστικού κινήματος που επελαύνει όχι μόνο δημοσκοπικά αλλά και κοινωνικά.
Η αμετροέπεια και ο αλαζονικός βερμπαλισμός του ευτραφούς σπουδαρχίδη, δεν είναι από μόνα τους πλέον ικανά στοιχεία για να αναιρέσουν την συμπαγή αντίληψη που έχει διαμορφώσει ο λαός για τους υπαίτιους της εξαθλίωσής του, οικονομικής, κοινωνικής, αλλά πρωτίστως ηθικής.
Η επιλεκτική εφαρμογή του θεμελιώδους νόμου του κράτους, δηλαδή του Συντάγματος, στην οποία ο ίδιος και οι σύντροφοί του διέπρεψαν τα χρόνια της ηγεμονίας τους, δεν τους αρκεί πλέον ώστε να μην φαίνονται γυμνοί στα μάτια του μέσου Έλληνα, την αξιοπρέπεια του οποίου ποδοπάτησαν με τις άθλιες επιλογές τους και τη στάση ζωής τους.
Η επιλεκτική εφαρμογή του θεμελιώδους νόμου του κράτους, δηλαδή του Συντάγματος, στην οποία ο ίδιος και οι σύντροφοί του διέπρεψαν τα χρόνια της ηγεμονίας τους, δεν τους αρκεί πλέον ώστε να μην φαίνονται γυμνοί στα μάτια του μέσου Έλληνα, την αξιοπρέπεια του οποίου ποδοπάτησαν με τις άθλιες επιλογές τους και τη στάση ζωής τους.
Κανείς και για κανέναν λόγο, δεν μπορεί, υπό το παρόν νομικό καθεστώς, να ισχυριστεί σοβαρά ότι έχει την ευχέρεια να θέσει «εκτός νόμου» ένα κοινοβουλευτικό κόμμα, το οποίο πληροί – αντίθετα με άλλα που βρίσκονται στο απυρόβλητο- όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις που απαιτούνται.
Πρώτον, νομικά, γιατί η Χρυσή Αυγή δεν είναι νέο κόμμα αλλά έχει κατέλθει σε πλείστες όσες εκλογικές αναμετρήσεις με την ίδια ακριβώς δήλωση στον Άρειο Πάγο και με φανερή ιδεολογία οπότε γιατί δεν ετέθη ζήτημα «νομιμότητας» στην πρώτη κιόλας εκλογική του κάθοδο.
Δεύτερον , πολιτικά, επειδή μια τέτοια απόπειρα θα απεδείκνυε περίτρανα σε όλους ότι το περίφημο «σύστημα» είναι αδύναμο να αντιμετωπίσει με όρους πολιτικής ισότητας ένα λαϊκό κίνημα και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ενδυνάμωσή του.
Ελλείψει συνταγματικού δικαστηρίου, παγίου αιτήματος του νομικού κόσμου τις τελευταίες δεκαετίες ή αντίστοιχου θεσμού, μια τέτοια κίνηση θα συνιστούσε συνταγματική εκτροπή και θα ενεργοποιούσε αυτόματα τη διάταξη του άρθρου 120 παρ. 4 Σ. , με απρόβλεπτες πολιτικές συνέπειες.
Οι περισπούδαστες αρλούμπες του ευφάνταστου ρέκτη, δεν πρόκειται να τον γλιτώσουν από τις συσσωρευμένες ευθύνες που φέρει θεσμικά για την κατάντια της χώρας.
Οι περισπούδαστες αρλούμπες του ευφάνταστου ρέκτη, δεν πρόκειται να τον γλιτώσουν από τις συσσωρευμένες ευθύνες που φέρει θεσμικά για την κατάντια της χώρας.
Ας αναλογιστεί, στο πέρας της πολιτικής του καριέρας, από ποιο σημείο επιθυμεί να παρακολουθήσει την αποκαθήλωση του συστήματος που αυτός και οι όμοιοί του έχτισαν.
Από το ελικόπτερο ή από το κελί.
Γιάννης Ζωγράφος
Δικηγόρος- ΜΔΕ Ποινικού Δικαίου
Γιάννης Ζωγράφος
Δικηγόρος- ΜΔΕ Ποινικού Δικαίου
Ο ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ΤΟΝ ΛΟΒΕΡΔΟ
Θεωρώντας ως δεδομένη την αποχώρηση του Ανδρέα Λοβέρδου από το ΠΑΣΟΚ, ο Ευάγγελος Βενιζέλος ανακοίνωσε πριν από λίγο την διαγραφή του πρώην υπουργού και από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος
Στη δήλωσή του ο κ. Βενιζέλος αναφέρει:
«Tην επομένη της συνεδρίασης της ΚΟΕΣ και της επίσημης έναρξης των εργασιών που οδηγούν στο Συντακτικό Συνέδριο της Παράταξης, το Φεβρουάριο και την ημέρα που το ΠΑΣΟΚ αναλαμβάνει την πρωτοβουλία κατά της ρατσιστικής και ξενοφοβικής βίας και της Χρυσής Αυγής, ο κ. Λοβέρδος έκανε την επιλογή να ιδρύσει την κίνησή του. Όχι ως ρεύμα ή τάση στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ, αλλά ως αφετηρία συγκρότησης άλλου κόμματος.
» Για λόγους εθνικού συμφέροντος, προκειμένου δηλαδή να διασφαλιστεί η κυβερνητική σταθερότητα και να τελειώσει ομαλά η δύσκολη διαπραγμάτευση με τους εταίρους και πιστωτές μας, ανέχθηκα επί μήνες συμπεριφορές βλαπτικές για την Παράταξη. Επίμονα και οργανωμένα βλαπτικές.
Είχα την ελπίδα, ότι μετά την απόφαση του Eurogroup και την επανεμφάνιση του στα κομματικά όργανα, ο κ. Λοβέρδος θα έκλεινε τον κύκλο της αβεβαιότητάς του και θα επανεντασσόταν στις συλλογικές λειτουργίες της Παράταξης.
» Δυστυχώς αυτό διήρκεσε μόλις λίγες ημέρες. Την ώρα που το ΠΑΣΟΚ οργανώνει, με κόπο και δυσκολίες, ένα νέο «εμείς», κάποιος διάλεξε το «εγώ». Κρίμα. Το ΠΑΣΟΚ προχωρά με αυτούς που θέλουν και μπορούν. Και είναι ανοικτό στο διάλογο και τη συμπόρευση με όλους εκείνους που πιστεύουν στις αξίες των Ευρωπαίων δημοκρατών και σοσιαλιστών.
» Εφόσον ο κ. Λοβέρδος αποχωρεί από το ΠΑΣΟΚ και αναζητά άλλο κόμμα, ενημέρωσα με επιστολή μου τον κ. Πρόεδρο της Βουλής ότι δεν ανήκει πλέον ούτε στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ»
Στη δήλωσή του ο κ. Βενιζέλος αναφέρει:
«Tην επομένη της συνεδρίασης της ΚΟΕΣ και της επίσημης έναρξης των εργασιών που οδηγούν στο Συντακτικό Συνέδριο της Παράταξης, το Φεβρουάριο και την ημέρα που το ΠΑΣΟΚ αναλαμβάνει την πρωτοβουλία κατά της ρατσιστικής και ξενοφοβικής βίας και της Χρυσής Αυγής, ο κ. Λοβέρδος έκανε την επιλογή να ιδρύσει την κίνησή του. Όχι ως ρεύμα ή τάση στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ, αλλά ως αφετηρία συγκρότησης άλλου κόμματος.
» Για λόγους εθνικού συμφέροντος, προκειμένου δηλαδή να διασφαλιστεί η κυβερνητική σταθερότητα και να τελειώσει ομαλά η δύσκολη διαπραγμάτευση με τους εταίρους και πιστωτές μας, ανέχθηκα επί μήνες συμπεριφορές βλαπτικές για την Παράταξη. Επίμονα και οργανωμένα βλαπτικές.
Είχα την ελπίδα, ότι μετά την απόφαση του Eurogroup και την επανεμφάνιση του στα κομματικά όργανα, ο κ. Λοβέρδος θα έκλεινε τον κύκλο της αβεβαιότητάς του και θα επανεντασσόταν στις συλλογικές λειτουργίες της Παράταξης.
» Δυστυχώς αυτό διήρκεσε μόλις λίγες ημέρες. Την ώρα που το ΠΑΣΟΚ οργανώνει, με κόπο και δυσκολίες, ένα νέο «εμείς», κάποιος διάλεξε το «εγώ». Κρίμα. Το ΠΑΣΟΚ προχωρά με αυτούς που θέλουν και μπορούν. Και είναι ανοικτό στο διάλογο και τη συμπόρευση με όλους εκείνους που πιστεύουν στις αξίες των Ευρωπαίων δημοκρατών και σοσιαλιστών.
» Εφόσον ο κ. Λοβέρδος αποχωρεί από το ΠΑΣΟΚ και αναζητά άλλο κόμμα, ενημέρωσα με επιστολή μου τον κ. Πρόεδρο της Βουλής ότι δεν ανήκει πλέον ούτε στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ»
ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΗ ΕΞΑΡΣΗ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ.
«Η εθνικιστική ρητορική μέρους των Αλβανών πολιτικών αρχηγών συνεχίζεται», γράφει στο σλαβικό κείμενο.
«Σήμερα σειρά είχε ο αρχηγός του Δημοκρατικού Κόμματος των Αλβανών- DPA, Μεντούχ Τάτσι, ο οποίος με ριζοσπαστική-εξτρεμιστική ομιλία στην Αίθουσα του Πανεπιστημίου υποστήριξε τους υποψήφιους του DPA για τις δημοτικές εκλογές.
Ζήτησε στο Τσαΐρ να απαγορευτεί ο σλαβικός εθνικός ύμνος στη χώρα και η αλβανική σημαία να μην είναι μικρότερη από τη σκοπιανή (στις δημόσιες υπηρεσίες).
«Τόνισε ακόμη ότι όταν το κόμμα του έρθει στην εξουσία δεν θα επιτρέψει την ανάπτυξη και τις επενδύσεις στους σλαβικούς δήμους!»...
Πολύ δύσκολα θα μπορούν να σταθούν διπλωματικά οι Σκοπιανοί στο άμεσο μέλλον.
Σημειώνουμε επίσης ότι σε πρόσφατη δημοσκόπηση οι Αλβανόφωνοι εμπιστεύονται στη πλειοψηφία τους τους Αμερικανούς ενώ οι Σλαβόφωνοι τους Γερμανούς.
Μήπως τα τελευταία γεγονότα έχουν να κάνουν με σύγκρουση γιγάντων;
Η όπως λέει ο λαός “όταν τσακώνονται τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια”.
Υπενθυμίζουμε ότι οι Αλβανόφωνοι είναι περί το 30% του πληθυσμού, δηλ. ένα μεγάλο μέρος των υπηκόων των Σκοπίων το θεωρούν “τεχνητό κράτος” τι άλλο να ζητήσουμε
Σημειώνουμε επίσης ότι σε πρόσφατη δημοσκόπηση οι Αλβανόφωνοι εμπιστεύονται στη πλειοψηφία τους τους Αμερικανούς ενώ οι Σλαβόφωνοι τους Γερμανούς.
Μήπως τα τελευταία γεγονότα έχουν να κάνουν με σύγκρουση γιγάντων;
Η όπως λέει ο λαός “όταν τσακώνονται τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια”.
Υπενθυμίζουμε ότι οι Αλβανόφωνοι είναι περί το 30% του πληθυσμού, δηλ. ένα μεγάλο μέρος των υπηκόων των Σκοπίων το θεωρούν “τεχνητό κράτος” τι άλλο να ζητήσουμε
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ
Παρίσι 1895: Ερμηνεύοντας τον
αντίκτυπο των δριμύτατων κοινωνικοπολιτικών μεταβολών στη Γαλλία του
δεύτερου μισού του 19ου αιώνα, ο ψυχολόγος και εθνολόγος Γκoυστάβ Λε
Μπον θεμελιώνει τη θεωρία του για την επίδραση της μάζας στην
ψυχολογία του ατόμου, θέτοντας τις βάσεις για την επιστήμη της
Κοινωνικής Ψυχολογίας.
...........Οι άνθρωποι συμπεριφέρονται διαφορετικά όταν είναι μόνοι τους από ότι όταν δρουν μέσα στην ομάδα. Από αυτή την παρατήρηση προκύπτουν μερικά ερωτήματα που θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε :
Γιατί τα άτομα μέσα στις ομάδες δένονται μεταξύ τους και αντιδρούν ως σύνολο;
Γιατί δεν αντιστέκονται στον αρχηγό τους;
Γιατί κυριαρχεί η προσωπική αστάθεια, με συνέπεια να χάνουν την ατομικότητά τους;
Γιατί δεν αποσκοπούν πλέον στο προσωπικό τους συμφέρον;
Γιατί υιοθετούν κοινή συμπεριφορά και γνώμη με την ομάδα, στην οποία ανήκουν;
Γιατί τέλος, οι ομάδες γίνονται άλλοτε επικίνδυνες και άλλοτε δρουν ευεργετικά μέχρι του σημείου να είναι ικανές να ανατρέψουν και τα πλέον παντοδύναμα αντιδημοκρατικά καθεστώτα;
Πρώτα ασχολήθηκαν με τη διάσταση αυτή της συμπεριφοράς ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης. Από τότε σταδιακά αναπτύχθηκε και καταγράφηκε ο κλάδος της Επιστήμης υπό τον τίτλο «Κοινωνική Ψυχολογία», ο οποίος ασχολείται με την παρατήρηση και την ερμηνεία της κοινωνικοποίησης του ανθρώπου, δηλαδή τη μελέτη των σχέσεών του με τα άλλα άτομα της κοινωνίας.
Μέσα στην ευρύτερη Κοινωνική Ψυχολογία εξετάζεται επιμέρους η Συλλογική Ψυχολογία. Η Συλλογική Ψυχολογία μελετά τα φαινόμενα συλλογικού χαρακτήρα, που είτε απαντώνται σε συνάφεια, είτε είναι καταστρεπτικά και εμπλέκουν τους συνειδητούς και ασυνείδητους μηχανισμούς των εκάστοτε κοινωνιών.
Αυτοί οι μηχανισμοί αφορούν συνήθως στις σταθερές μάζες ή τα πλήθη, που περιστασιακά δέθηκαν μεταξύ τους ή τις σχέσεις αυτών με τις μειονότητες.
Η Συλλογική Ψυχολογία ασχολείται επίσης με τις ομάδες μειονότητας-πλειονότητας και τη σχέση αυτών με την εκάστοτε εξουσία, εκείνοι που ακολουθούσαν σαν πρόβατα τους αρχηγούς τους και βίωναν το φόβο της εξόδου από το μαντρί, με το λύκο να παραμονεύει.
Ο μεγάλος Λε Μπον υποστήριξε ότι «ο όχλος είναι ένα κοπάδι, που δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς εξουσία». Για το Λε Μπον, «οι μονάδες του όχλου που θα είχαν προσωπικότητα αρκετά έντονη για να αντιδράσουν στην υποβολή, είναι αριθμητικά ελάχιστες και παρασύρονται κι αυτές από το ρεύμα.
Το πολύ που μπορούν να κάνουν είναι μια παρέκκλιση με μια διαφορετική υποβολή. Μια κατάλληλη λέξη, μια εικόνα που κάποιοι τη θύμισαν έγκαιρα, απέτρεψε κάποτε τους όχλους από αιματηρές πράξεις».
Διαφορετικά από το πλήθος συμπεριφέρονται κάποια άτομα που είναι αποφασισμένα να διατηρήσουν την ατομικότητά τους. Μιλάμε για άτομα με ψυχική αντοχή και με στερεά «πιστεύω». Τέτοια άτομα συνήθως κοσμούν το Πάνθεον των γνωστών επαναστατών ενάντια σε κάθε μορφή κατεστημένο.
Οι περισσότεροί τους υπήρξαν έντιμοι ιδεολόγοι, πρωτεργάτες επαναστάσεων στις οποίες φυσικά χύθηκε πολύ αίμα, η συνηθισμένη κοινωνική διαδικασία με την οποία ανατρέπονται οι διεφθαρμένες κυβερνήσεις-εξουσίες.
Ένας άλλος σύγχρονος και κορυφαίος επιστήμονας, ο Serge Moscovici, στο βιβλίο του «Ψυχολογία των Δραστήριων Μειονοτήτων», βλέπει μια συμμετρία : «Οι μειονότητες προσπαθούν να μεταμορφώσουν τις συμπεριφορές και τα ίδια πιστεύω τους σε δημόσιες συμπεριφορές και τις δημόσιες δηλώσεις σε προσωπικές τους συμπεριφορές και πιστεύω».
Η ψυχολογία της πλειονότητας ήταν αυτή των κοινωνικών επιρροών, ενώ η ψυχολογία της μειονότητας ήταν αυτή που έφερε τις μεγάλες κοινωνικές αλλαγές, όπως συνέβη στη Γαλλική και στη Ρωσική Επανάσταση.
Μέσα στην κοινωνική ομάδα, το άτομο επηρεάζεται από τους άλλους και ταυτίζεται μαζί τους, προσαρμόζοντας τη συμπεριφορά του ανάλογα προς εκείνη των άλλων ατόμων, έξω και πέρα από τα ατομικά του πιστεύω.
Ο Λε Μπον έλεγε ότι τα άτομα μέσα στην ομάδα αν και δεν κουράζονται να εκφέρουν προσωπικές γνώμες, ακολουθούν ξεκούραστα τον αρχηγό τους. Ο Λε Μπον διατυπώνει επίσης ότι η συλλογική αντίδραση, δημιουργείται από μία συναισθηματική στοργική και ασυνείδητη δύναμη. Τα άτομα συμβιβάζονται στις ομάδες για να επιδοκιμαστούν από αυτές.
Τα πρώτα γνωρίσματα του όχλου είναι η ανυπαρξία της συνειδητής προσωπικότητας, η έλλειψη κριτικού πνεύματος, η κατάπτωση της νόησης, ο αποπροσανατολισμός των προσωπικών συναισθημάτων και σκέψεων, η αυταρχικότητα, ο συμβιβασμός, η αφέλεια, η ευπιστία, ο παρορμητισμός (γιατί ο όχλος κυριεύεται από ένστικτα και αποκτά το αίσθημα ακατανίκητης δύναμης ) κλπ.
Η βάση αυτής της Ψυχολογίας του Όχλου, στηρίζεται στη δύναμη της ύπνωσης. Γιατί συνήθως ο αρχηγός, όντας ο δημαγωγός, προκαλεί εντυπώσεις, οι οποίες επηρεάζουν τα άτομα.
Έχει σημασία όμως ο τρόπος, κατά τον οποίο παρουσιάζονται τα γεγονότα που προκαλούν εντυπώσεις. Κατά τον Λε Μπον, όποιος ξέρει την τέχνη του να προκαλεί εντύπωση στη φαντασία των όχλων, έχει και την τέχνη να κυβερνάει.
Ο «τεχνίτης» αυτός που έχει ως βασικότερο χαρακτηριστικό του το γόητρο, χρησιμοποιεί τρία μέσα : τη διαβεβαίωση, την επανάληψη και τη μετάδοση.
Σύμφωνα με τον Λε Μπον, «οι ηγέτες των μικρών ανθρώπινων ομάδων, ήταν κατά ασυνείδητο τρόπο πάντοτε ψυχολόγοι, ενώ διέθεταν ενστικτώδη και συχνά πολύ σίγουρη γνώση για την ψυχή των όχλων».
Μόνο λίγοι και εκλεκτοί, ιδεολόγοι επαναστάτες, κατορθώνουν να ξεφεύγουν από την επιρροή του υποβάλλοντος και του υποβαλλόμενου και συνεχίζουν να αγωνίζονται για το κοινό καλό.
Με τη γνώση όλων των παραπάνω, συμπεραίνουμε πως η ένταξη του ατόμου στις ομάδες, πρέπει να έχει ως βασικό σκοπό την ενσωμάτωσή του στην κοινωνία, με παράλληλη δημιουργία όμως της δικής του υπεύθυνης προσωπικότητας με κρίση, λογική, νοημοσύνη, συναίσθημα, δράση, πίστη, στόχους κοινά ωφέλιμους.
Η διατηρημένη ατομικότητα θα βοηθήσει στην καλύτερη επικοινωνία με τους συνανθρώπους και δεν θα απομονώσει.
Σήμερα τα αστικά κόμματα δεν ανήκουν στους εκάστοτε αρχηγούς τους.
Όσο κι αν οι τελευταίοι χαράσσουν καθοριστικά τη στρατηγική και διαμορφώνουν τη φυσιογνωμία τους.
Τα κόμματα αντανακλούν κοινωνικές πραγματικότητες και ιδεολογικές αφετηρίες.
Και μονάχα όταν η ίδια η κοινωνία τα απορρίψει, περνούν στην Ιστορία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)