ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΟ ΑΙΜΟΣ BLOG ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΕΤΟΣ 2022, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ



Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ...Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».Δεν είναι κακό να μην αισθάνεται κανείς Έλληνας, όπως και να πιστεύει άκριτα, όπου αυτός θέλει, τόσα δισεκατομμύρια άνθρωποι άλλωστε το κάνουν αυτό, κακό είναι να διαστρεβλώνει την αλήθεια με ανύπαρκτες γνώσεις και ψεύδη! ”Το πολιτικό σύστημα θριαμβεύει επειδή είναι μια ενωμένη μειοψηφία που ενεργεί εναντίον μιας διαιρεμένης πλειοψηφίας.”

Τα κόμματα αντανακλούν κοινωνικές πραγματικότητες και ιδεολογικές αφετηρίες. Και μονάχα όταν η ίδια η κοινωνία τα απορρίψει, περνούν στην Ιστορία.

Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017

Βούλα Πάλλα : Η πιο εναλλακτική εκπρόσωπος του λαϊκού τραγουδιού



Την τραγουδίστρια Βούλα Πάλλα την ακούγαμε παλιά. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, θυμάμαι και αυτό το ηλεκτρισμένο ''Ααααα'' της που άνοιγε τη ''Γλυκιά μου αγάπη''. 

Στην αρχή παίζει και να γελούσα, αργότερα όμως ζητούσα απ' τους μεγαλύτερους να μη βάζουν στο πικάπ το ''Πάγωσε η τζιμινιέρα'', λόγου χάριν, που τό'χα σκυλοβαρεθεί, αλλά τα τραγούδια της Βούλας Πάλλα, τα οποία είχαν κάτι δικό τους, ιδιαίτερο.

Η Βούλα Πάλλα μπορεί να είναι γνωστή μέχρι σήμερα για τα εξελληνισμένα ινδικά άσματα της, ακόμη και για ένα ρεπερτόριο που μοιάζει να βγήκε από τα μελό του Νίκου Ξανθόπουλου και του Απόστολου Τεγόπουλου, τόσο η φωνή της όμως, όσο και η όλη παρουσία της, φανερώνουν μία καλλιτέχνιδα εκκεντρική, για να μην πω ''εξαιρέσιμη'' και χαρακτηριστώ υπερβολικός. 

Οι λαϊκές φορεσιές της στα εξώφυλλα των δίσκων της θυμίζουν συναδέλφισσες της από τη Βουλγαρία και την πρώην Σοβιετική Ένωση: 

Γυναίκα άχρονη σαν χνάρι φολκλόρ πολιτισμού για τους μελετητές του μέλλοντος! Ερμηνεία λυγμική, ευθύβολη και κατά τη γνώμη μου αρκετά πιο εγκεφαλική από άλλες λαϊκές τραγουδίστριες των χρόνων της. 

Πριν καμιά δεκαριά χρόνια που βρέθηκα στο Μοναστηράκι και θέλησα να ξαναπάω λίγο πίσω δια της μουσικής, αγόρασα στα τρία ευρώ από παλαιοπωλείο ένα 45άρι δισκάκι της του 1970: Δύο δικά της κομμάτια, αμιγώς λαϊκά, το ''Αγάπη μου'' και το ''Στο δρόμο μου κι αν βρέθηκες'' σε ενορχήστρωση και διεύθυνση Νάκη Πετρίδη.

Είχα πάθει πλάκα! Δεν θα φανταζόμουν ποτέ τη Βούλα Πάλλα ως ερμηνεύτρια...psych folk, κάτι δηλαδή σαν τη Μαρίζα Κωχ του 1971 με τον ρηξικέλευθο ''Αραμπά'' της. Πολύ πιθανό είναι, μια και το εγχείρημα της Κωχ είχε γνωρίσει μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία, να θέλησαν και άλλοι καλλιτέχνες του δημοτικού - δημοτικοφανούς τραγουδιού να το παρουσιάσουν εξηλεκτρισμένο. 

Ακούστε αυτή τη χίπικη διασκευή στο ''Μια όμορφη Ηπειρώτισσα'', τη γνώση της οποίας οφείλουμε στον Τρούσα με το ''Δισκορυχείον'' του, δεδομένης της σπανιότητας ολόκληρου του άλμπουμ της Πάλλα. Φαζαρισμένες ηλεκτρικές κιθάρες σα να συνοδεύει την τραγουδίστρια κάποιο pop-rock συγκρότημα των 70s! 

Προσωπικά, ενίσταμαι για το αποτέλεσμα, αλλά ως ιστορική καταγραφή έχει μεγάλη αξία. Και λέω ενίσταμαι, διότι για μένα που ως παιδάκι έπαιρνα ένα μπλοκ και μαρκαδόρους και καθόμουν και ζωγράφιζα με τις ώρες κάτω απ' το περίφημο βουνό, η Βούλα Πάλλα δεν ήταν ποτέ μία καλλιτέχνιδα του...alternative στο λαϊκό τραγούδι. 

Ήταν μια φωνή ταυτισμένη με κυριακάτικα απογεύματα με ανθρώπους μαζεμένους σε αυλές γύρω από ένα κασετόφωνο, με οικογενειακές εκδρομές , συστατικό απαραίτητο ενός μουσικού σέικερ που περιελάμβανε ακόμη τον Καζαντζίδη, τη Γιώτα Λύδια, τον Μανώλη Αγγελόπουλο, τον Ζαγοραίο κ.α.

Η Βούλα Πάλλα είχε γεννηθεί το 1929 (άλλες πηγές αναφέρουν το ΄28) και πέθανε νεότατη, 51 ετών, το 1980. Το 1929 είχε γεννηθεί και η Nargis, η διασημότερη εκπρόσωπος της ινδικής κινηματογραφίας, πολλά από τα τραγούδια της οποίας θα μετέφερε στα ελληνικά η Πάλλα. 

Λέγεται μάλιστα πως οι δυο τους ήταν φίλες και βλέπονταν, όποτε η Nargis επισκεπτόταν τη χώρα μας. Ένα χρόνο μετά τη Βούλα Πάλλα, το 1981, θα έφευγε από τη ζωή και η Nargis. Βίοι παράλληλοι;

Η Nargis υπήρξε η μεγαλύτερη σταρ της Ινδίας, η Βούλα Πάλλα μία cult ξεχωριστή ερμηνεύτρια μέσα στον ωκεανό του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού. 


Βούλα Πάλλα (1929-1980)



Η αξέχαστη τραγουδίστρια Βούλα Πάλλα γεννήθηκε στις 29 Μαρτίου 1929 στο χωριό Κόρφος της Κορινθίας. Τραγούδησε κυρίως λαϊκό και δημοτικό τραγούδι. 

Πολλά τραγούδια της έγιναν μεγάλες επιτυχίες και αγαπήθηκαν από το κοινό. Τη μεγαλύτερη επιτυχία τη γνώρισε όμως όταν τραγούδησε ινδικά τραγούδια του Bollywood με ελληνικούς στίχους. Το Bollywood είναι η κινηματογραφική βιομηχανία της Ινδίας και κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του '50, ο ελληνικός κινηματογράφος είχε κατακλυστεί από αυτές τις ταινίες! Ειδικά η Ναργκίς ήταν από τις πιο σπουδαίες πρωταγωνίστριες του ινδικού κινηματογράφου. 

Μέσα στις δεκαετίες του '50 - '60 προβλήθηκαν στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες περισσότερες από 100 ταινίες. 

Η Βούλα Πάλλα ασχολήθηκε επισταμένα με τραγούδια από τον ινδικό κινηματογράφο "μεταγλωτισμένα" με ελληνικό στίχο. Κάποια από αυτά μάλιστα έκαναν τεράστια επιτυχία και ακούγονται πολύ μέχρι και τις μέρες μας! 

Τρανταχτά παραδείγματα είναι τα "Καρδιά μου καημένη", "Όσο αξίζεις εσύ", "Μαντουμπάλα", "Αυτή η νύχτα μένει", "Μου λένε να μη κλαίω", "Λίγο λίγο θα με συνηθίσεις", "Γύρισε κοντά μου" που οι αρχικές τους εκτελέσεις γεννήθηκαν στο Bollywood, αλλά εδώ κυκλοφόρησαν ως ελληνικές επιτυχίες. Κάποιες από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της είναι "Γλυκιά μου αγάπη", "Σαν πουλί κυνηγημένο", "Καρδιολόγος"

Πέθανε στις 28 Αυγούστου 1980 στην Αθήνα (Σεπόλια).



Βιογραφικό Αφιέρμα στην Βούλα Πάλλα 
στο Ραδοφωικό Ξενύχτι (Ράδιο Πρώτο)

Γλυκιά μου αγάπη 
Ελληνικοί Στίχοι: Κώστας Καρουσάκης
Μουσική: Ali Nausha
Εκκηνική Εκτέλεση: Βούλα Πάλλα  
Απο το φιλμ ''Βάνα'', του 1965 


Συγχώραμε
Ελληνικοί Στίχοι: Κώστας Καρουσάκης
Μουσική: Ali Nausha
Ελληνική Εκτέλεση: Βούλα Πάλλα 
Από το φιλμ ''Βάνα'' (1965)


Nargis [Ναργκίς (1929-1981)]



Το πραγματικό όνομα της σπουδαίας Ινδής ηθοποιού Nargis (1 Ιουνίου 1929 - 3 Μαΐου 1981), ήταν Fatima Rashid και γεννήθηκε στην Καλκούτα. 

Η Ναργκίς θεωρείται ως μια από τις μεγαλύτερες ηθοποιούς στην ιστορία του Hindi κινηματογράφου και έκανε το ντεμπούτοτης στην μεγάλη οθόνη το 1935, αλλά ησταδιοδρομία της άρχισε ουσιαστικά το 1942 με την ταινία Tamanna. 

Από την δεκαετία του ΄40 εως και την δεκαετία του ΄60, η Nargis εμφανίστηκε σεπολυάριθμες εμπορικά επιτυχείς ταινίες καθώς επίσης και σε αξιόλογες ταινίες. Σε πολλές από τις ταινίες έπαιξε στο πλάι του ηθοποιού Raj Kapoor. 

Ένας από τους πιο γνωστούς ρόλους της ήταν αυτός "Radha" στην ταινία σταθμό στην καριέρα της "Mother India" ("Γη ποτισμένη με ιδρώτα", 1957). Τον επόμενο χρόνο, η Nargis παντρεύεται το συμπρωταγωνιστή στην ταινία του "Mother India" Sunil Dutt, και εγκαταλείπει τη βιομηχανία του κινηματογράφου. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60 θα εμφανιζόταν σπάνια σε ταινίες, από τις οποίες περιλαμβάνεται και το δράμα "Raat Aur Din" (Night and Day) του 1967, για το οποίο απέσπασε και το βραβείο της καλύτερης ηθοποιού. 

Μαζί με το σύζυγό της, διαμόρφωσε το πολιτιστικό όμιλο τεχνών Ajanta, στο οποίο γνωστοί ηθοποιοί καιτραγουδιστές περιόδευσαν σε όλη την αχανή χώρα. Στις αρχές του 1970 έγινε η πρώτη προστάτιδα της Spastics της Ινδίας, και η επόμενη εργασία της με την οργάνωση έφερε την αναγνώρισή της ως κοινωνικό λειτουργό, και αργότερα έναν διορισμό Rajya Sabha το 1980. Η Nargis πέθανε το 1981 από καρκίνο στο πάγκρεας, μερικές μόνο ημέρες προτούνα κάνει ο γιος της Sanjay Dutt το ντεμπούτο του στις ταινίες Hindi.

Η Ναργκίς μέσα από τις ταινίες της έγινε γνωστή όχι μόνο στην Ινδία αλλά και σε όλο τον κόσμο και ειδικά στην Ελλάδα, ταινίες της παίχτηκαν στους Ελληνικούς κινηματογράφους με πολύ μεγάλη επιτυχία και έγιναν και μεγάλη μόδα. 

Μάλιστα τα τραγύδια από τις ταινίες της μεταγλωττίστηκαν και έκαναν πάταγο. Αγγελόπουλος και Πάλλα τραγούδησαν πολλά από τα τραγούδια της με ελληνικούς στίχους πχ "Καρδιά μου καημένη", "Όσο αξίζεις εσύ", "Μαντουμπάλα", "Αυτή η νύχτα μένει", "Μου λένε να μη κλαίω", "Λίγο λίγο θα με συνηθίσεις", "Γύρισε κοντά μου", "Σαν πουλί κυνηγημένο", "Γλυκιά μου αγάπη", "Συγχώρεσε με" κ.α

Θλιμμένη μου Ναργκίς
Ελληνικοί Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Ελληνική Εκτέλεση: Μανώλης Αγγελόπουλος - Πόλυ Πάνου 


ΒΟΥΛΑ ΠΑΛΛΑ-ΜΗ ΜΕ ΠΑΙΔΕΥΕΙΣ ΑΝ Μ ΑΓΑΠΑΣ


ΑΚΥΚΛΟΦΟΡΗΤΟ ΒΟΥΛΑ ΠΑΛΛΑ



Βούλα Πάλλα οι μέγαλες επιτύχιες