ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΟ ΑΙΜΟΣ BLOG ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΕΤΟΣ 2022, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ



Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ...Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».Δεν είναι κακό να μην αισθάνεται κανείς Έλληνας, όπως και να πιστεύει άκριτα, όπου αυτός θέλει, τόσα δισεκατομμύρια άνθρωποι άλλωστε το κάνουν αυτό, κακό είναι να διαστρεβλώνει την αλήθεια με ανύπαρκτες γνώσεις και ψεύδη! ”Το πολιτικό σύστημα θριαμβεύει επειδή είναι μια ενωμένη μειοψηφία που ενεργεί εναντίον μιας διαιρεμένης πλειοψηφίας.”

Τα κόμματα αντανακλούν κοινωνικές πραγματικότητες και ιδεολογικές αφετηρίες. Και μονάχα όταν η ίδια η κοινωνία τα απορρίψει, περνούν στην Ιστορία.

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019

Αριστεροί και κομμουνιστές, αλλά το χρήμα… χρήμα! Είναι η πρώτη φορά άλλωστε;

Πολλά εγράφησαν τις τελευταίες ημέρες για την ταινία του κομμουνιστή Γαβρά «Ενήλικοι στην αίθουσα», η οποία χρηματοδοτήθηκε με 630.000 ευρώ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Βαρουφάκη, ενώ αναφέρεται στην υποτιθέμενη «διαπραγμάτευση» του ΣΥΡΙΖΑ το α’ εξάμηνο του 2015 και το δημοψήφισμα.

Η ταινία δεν έχει προβληθεί ακόμα στις αίθουσες, όμως όπου εμπλέκονται κομμουνιστές, υπάρχει και το χρήμα στην μέση! Όπως αποκάλυψε ο γνωστός δημοσιογράφος και σκηνοθέτης Νίκος Μαστοράκης, το budget της ταινίας ήταν μόλις 630.000 ευρώ, ακριβώς το ποσόν που εισέπραξε ο Γαβράς από τον υπουργό Παππά ως το “30% του γενικού κόστους.” 

Διαβάστε την ανάρτηση του Νίκου Μαστοράκη στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook:

«ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΜΠΑΡΟΥΦΑΚΗ: Η ΒΕΝΕΤΙΑ ΧΑΣΜΟΥΡΙΕΤΑΙ: Αφόρητη πλήξη έφερε στο φεστιβάλ της Βενετίας ο Γαβράς και το έσχατο low budget πόνημα του με ήρωα έναν ανόητο, φαύλο, μπουφόνο, κάποιον Μπαρουφάκη που ήθελε να γίνει celeb. Η ταινία του Γαβρά (για τον οποίο έχω ακόμη άκρατο θαυμασμό από την εποχή του “Ζ” και μονό γι’ αυτή την ταινία) εσφαγιάσθη από τους κριτικούς (σημειώστε, τους μη κομμουνιστές και υστεροαριστερούς) και ίσως κερδίσει το βραβείο (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) της πιο βαρετής και ανόητης ταινίας της χρονιάς. Εδώ και χρόνια, κάθε φιλμ του βετεράνου Γαβρά ήταν χειρότερο από το προηγούμενο, φαίνεται όμως ότι έπιασε πάτο με το Μπαρουφάκειο εγχείρημα. Ντρέπομαι που, έστω και περιφερειακά, η ταινία αυτή εφάπτεται της Ελλάδας και επειδή μαθαίνω από τα ΜΜΕ ότι το budget της ήταν μόνο 630,000 ευρώ, θυμάμαι ότι αυτό το ποσόν ακριβώς εισέπραξε ο Γαβράς από τον άθλιο, τότε, υπουργό Παππά ως το “30% του γενικού κόστους.” Προτρέπω τους καλούς εισαγγελείς να ερευνήσουν πώς ακριβώς το “γενικό κόστος” φουσκώθηκε έτσι που να εισπράττει ο Γαβράς τελικά το 100%. Με δεδομένο ότι η ταινία δεν προβάλλει τη χώρα, τον πολιτισμό ή τον τουρισμό, γιατί ο Παππάς βιάστηκε να “χρηματοδοτήσουμε” τον Γαβρά, ελάχιστο χρόνο πριν αποχαιρετίσουν οι Συριζαλήτες την εξουσία;»

Αριστεροί και κομμουνιστές, 
αλλά το χρήμα… χρήμα! 

Είναι η πρώτη φορά άλλωστε;

Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΓΑΒΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΧΟΥΝΤΑ ΤΗΣ «ΔΙΑΝΟΗΣΗΣ»

«L’ aveu» («Η Ομολογία»)

Στις Κάννες, και τότε για το ετήσιο φεστιβάλ κινηματογράφου και ως τιμώμενο πρόσωπο, βρίσκεται αυτές τις ημέρες ο διάσημος αριστερός σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς. 

Μάλιστα, προβλήθηκε στο φεστιβάλ η ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια της γνωστής του ταινίας «Ζ», που αναφέρεται στην υπόθεση Λαμπράκη. 

Θριαμβευτικά ήταν και τα ρεπορτάζ των εγχώριων συστημικών ΜΜΕ, με τίτλους όπως «Καταχειροκροτήθηκε στις Κάνες ο Κώστας Γαβράς», «Ο Κώστας Γαβράς στο κόκκινο χαλί του φεστιβάλ», «Όρθιοι χειροκροτούσαν τον Γαβρά»… Όντως, η προβολή του διασήμου αυτού Έλληνος σκηνοθέτου και του έργου του, είναι υποδειγματική από τα ελληνικά ΜΜΕ, ειδικώς τα αριστερής αποκλίσεως… 

Ωστόσο, υπάρχει μια ταινία του Γαβρά, που προβλήθηκε το 1970, η οποία είναι παντελώς ΑΓΝΩΣΤΗ στην Ελλάδα, καίτοι παίζουν σ’ αυτήν μεγάλοι ηθοποιοί της εποχής τους (όπως ο –πρωταγωνιστής και του «Ζ»- Υβ Μοντάν, η Σιμόν Σινιορέ κ.α.), έχει κερδίσει σημαντικές διεθνείς διακρίσεις (Αργυρή Κορδέλα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας από το Ιταλικό Συνδικάτο Κριτικών Κινηματογράφου και βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας στα Βραβεία Sant Jordi, της Ισπανίας) και συμμετέχει σ’αυτήν σε -όχι πρωταγωνιστικό, αλλά σε βασικό- ρόλο ένας Έλλην (και αριστερότατος…) ηθοποιός, ο μακαρίτης Βασίλης Διαμαντόπουλος! 

Κανείς ποτέ δεν κάνει λόγο γι’ αυτήν, καμία φυλλάδα δεν την «προσέφερε» στους αναγνώστες της την εποχή των «μεγάλων προσφορών», κανένα ολιγαρχικό πορνοκάναλο δεν την έχει προβάλλει στα 25 χρόνια της (δήθεν) «ελεύθερης τηλεόρασης». 

Κι όλα αυτά, γιατί την ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ αυστηρώς και δια ροπάλου, η αριστερή χούντα της «διανόησης» (παρανόησης)! 

Πρόκειται για την έγχρωμη ταινία «L’ aveu» («Η Ομολογία»), γαλλο-ιταλικής παραγωγής και διάρκειας 135 λεπτών, την οποία ο γράφων είδε πολύ προσφάτως, σε κινηματογραφικό αφιέρωμα, που έκανε γαλλικό ΜΜΕ. 

Η ταινία- καταγγελία της παρανοίας του σταλινισμού, είναι βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Άρθουρ Λόντον, υψηλόβαθμου κυβερνητικού στελέχους στην κομμουνιστική Τσεχοσλοβακία του 1951, που έπεσε θύμα σταλινικής εκκαθαρίσεως. 

Ο πρωταγωνιστής (Υβ Μοντάν) υφυπουργός Εξωτερικών της χώρας, αντιλαμβάνεται ότι κάποιοι άγνωστοι τον παρακολουθούν σε κάθε του βήμα. Με τα πολλά, καταλήγει στον κομισάριο (υπουργό) Ασφαλείας, για να καταγγείλει το γεγονός. Εκεί, προς μεγάλη του έκπληξη, ο κομισάριος… του τα μασάει. Φεύγει αγανακτισμένος από το γραφείο του, αλλά ενώ επιχειρεί να περάσει την εξώπορτα του υπουργείου… συλλαμβάνεται και οδηγείται στα μπουντρούμια της μυστικής αστυνομίας. Εκεί, αφού ανακρίνεται και βασανίζεται σκληρά επί μήνες, καταλήγει στην υπογραφή μιας «ομολογίας» (ότι είναι… «πράκτορας του ιμπεριαλισμού», «σαμποτέρ», κ.τ.λ.), νομίζοντας πως έτσι θα γλιτώσει. 

Εν τω μεταξύ, σιγά-σιγά καταφθάνουν στα μπουντρούμια και τα υπόλοιπα στελέχη της κυβέρνησης (μεταξύ αυτών και ο υπουργός που υποδύεται ο Βασίλης Διαμαντόπουλος). Κάποια στιγμή μάλιστα, ο βασανιζόμενος «υφυπουργός» ρωτάει τους… συντρόφους βασανιστές του, αν ο πρόεδρος της χώρας γνωρίζει όλα αυτά που γίνονται. 

Η απάντηση των βασανιστών του, τον αφήνει εμβρόντητο: «Σίγουρα τα γνωρίζει, γιατί τα υφίσταται και ο ίδιος. Τον έχουμε στο τελευταίο κελί αυτού του διαδρόμου». Αληθές! Επρόκειτο για τον Σλάνσκυ, πρώτο πρόεδρο της κομμουνιστικής κυβερνήσεως της χώρας… 

Η ταινία καταλήγει σε μια στημένη δίκη, σταλινικού τύπου (όπως συνέβη και στην πραγματικότητα στην Τσεχοσλοβακία το 1952…). 

Πρόκειται για μια φοβερή ταινία, άκρως ρεαλιστική, με υπέροχες ερμηνείες και καταιγιστική δράση. 

«L’ aveu» («Η Ομολογία») 
Ολόκληρη η ταινία εδώ