ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΟ ΑΙΜΟΣ BLOG ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΕΤΟΣ 2022, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ



Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ...Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».Δεν είναι κακό να μην αισθάνεται κανείς Έλληνας, όπως και να πιστεύει άκριτα, όπου αυτός θέλει, τόσα δισεκατομμύρια άνθρωποι άλλωστε το κάνουν αυτό, κακό είναι να διαστρεβλώνει την αλήθεια με ανύπαρκτες γνώσεις και ψεύδη! ”Το πολιτικό σύστημα θριαμβεύει επειδή είναι μια ενωμένη μειοψηφία που ενεργεί εναντίον μιας διαιρεμένης πλειοψηφίας.”

Τα κόμματα αντανακλούν κοινωνικές πραγματικότητες και ιδεολογικές αφετηρίες. Και μονάχα όταν η ίδια η κοινωνία τα απορρίψει, περνούν στην Ιστορία.

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

ΙΜΙΑ 1996: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΜΒΛΥΝΣΗΣ ΤΗΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ YUNUS-1 :  Μύθος και πραγματικότητα
 
Πρόκειται για απαράδεκτη καπηλεία του πατριωτικού αισθήματος της Ελληνικής κοινής γνώμης. Αποτελεί Ύβρι προς τους πεσόντες αξιωματικούς μας και συνάμα προσφορά μέγιστης υπηρεσίας σε όσους θέλουν να αποπροσανατολίσουν από τα πραγματικά γεγονότα. Γνώμη μας είναι πως οι εν λόγω ιστορίες έπαιξαν επίσης το ρόλο "βαλβίδας εκτόνωσης", αμβλύνοντας τις αρνητικές εντυπώσεις της αχαρακτήριστης στάσης της τότε πολιτικής (και μέρους της στρατιωτικής) ηγεσίας που οδήγησε στον τραγικό χαμό τριών άξιων αξιωματικών του ΠΝ και σε απώλεια εθνικού εδάφους.
 
 
















Δύο εβδομάδες μετά τα τραγικά γεγονότα των Ιμίων, σημειώνεται πτώση τουρκικού ε/π S-70 εντός του ναυστάθμου Ακσάζ. Ως αποτέλεσμα πέντε άτομα χάνουν την ζωή τους και εννιά τραυματίζονται, ενώ τουρκικά ΜΜΕ αναφέρουν πως ανάμεσά τους βρίσκονται μέλη της ομάδας που συμμετείχε στην επιχείρηση των Ιμίων, χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες. Το γεγονός αυτό πυροδοτεί όργιο φημών που μιλάνε για το "τέλος της ομάδας των Ιμίων", φήμες οι οποίες βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στην μουδιασμένη ακόμα ελληνική κοινή γνώμη. Λίγους μήνες αργότερα - τον Νοέμβριο του 1996- σημειώνεται ακόμα μια πτώση τουρκικού ε/π, ενισχύοντας τις συγκεκριμένες φήμες. Το οργανικό ε/π της φρεγάτας Barbaros(ΑΒ-212) συνετρίβη κατά την διάρκεια νυχτερινής αποστολής στα πλαίσια νατοικής άσκησης, 35νμ νοτιοανατολικά της Ρόδου. Ως αποτέλεσμα, οι κυβερνήτης/συγκυβερνήτης και δύο βατραχανθρώποι βρίσκουν τον θάνατο.

Ακολούθησαν φήμες που ήθελαν "Κούρδους να βάζουν ζάχαρη στις δεξαμενές του/των ε/π στα πλαίσια μυστικής επιχείρησης". Αργότερα, έγινε της μόδας η θεωρία ότι οι πασάδες της Άγκυρας δολοφόνησαν τους επιβαίνοντας βατραχανθρώπους επειδή "έριξαν το ΠΝ-21 χωρίς διαταγή" και άλλα πολλά, ανάλογης σοβαρότητας.

Η σχετική σεναριολογία και τα άρθρα που την συντηρούσαν στην επικαιρότητα, αναφέρονταν πότε στην μία και πότε στην άλλη πτώση,  μπερδεύοντας ονόματα και τον αριθμό των θυμάτων, κατά περίπτωση.  Αναλόγως πάντα με τον "επιδιωκόμενο" αριθμό νεκρών βατραχανθρώπων, ώστε να δικαιολογείται το επόμενο άρθρο για τον "τελευταίο Τούρκο των Ιμίων"...

Τον Μάρτιο του 2003 ακολούθησε το μαχαίρωμα του 33χρονου Υποπλοιάρχου Zeki Sen, αξιωματικού των SAT που είχε λάβει μέρος στην επιχείρηση του 1996. Ο Sen βαπτίσθηκε εν μία νυκτί "αρχηγός της ομάδας Καρντάκ" , παρά το γεγονός ότι οι δυο ομαδάρχες της επιχείρησης ήταν γνωστοί σχεδόν από την επομένη της αποκλιμάκωσης. Να σημειώσουμε πώς σε συνέντευξη του, ο  συντονιστής της Yunus-1 πλωτάρχης ε.α. Ιz Metin, ονομάτισε τους συμμετέχοντες, οι οποίοι απολαμβάνουν στάτους εθνικού ήρωα στην Τουρκία. Το όνομα του Sen, δεν συμπεριλαμβάνεται στους δώδεκα βατραχανθρώπους που πάτησαν στα Ίμια.
 

Πιστοί στις αρχές της εντυπωσιοθηρίας, κάποιοι παρουσίασαν τότε τους δολοφόνους του 33χρονου "να χάνονται στα σκοτεινά στενά της πλατείας Ταξιμ", παρά το γεγονός ότι συνελήφθησαν και καταδικάστηκαν για τον φόνο.  Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Σέν υπήρξε ο πρώτος "τελευταίος Τούρκος κομάντο", σε μια μακρά σειρά δημοσιευμάτων, με διαφορετικούς πάντα πρωταγωνιστές.

H σχετική σεναριολογία κορυφώθηκε με την δημοσίευση σειράς τηλεοπτικών εκπομπών γνωστού  δημοσιογράφου, όπου ουσιαστικά παρουσιάστηκε μια συρραφή των διαφόρων σεναρίων που κυκλοφορούσαν κατα καιρούς. Φυσικά με αρκετές δόσεις σασπένς και το απαραίτητο δραματικό περιτύλιγμα.

Πριν από λίγες ημέρες, παρακολουθήσαμε το τελευταίο επεισόδιο στο σήριαλ, με ακόμα ένα δημοσίευμα για τον θάνατο του (επτάψυχου!) "τελευταίου Τούκου που πάτησε στα Ίμια". Ο δράστης αυτή την φορά, μια ύποπτη διαρροή υγραερίου.
 
Το εν λόγω δημοσίευμα αναφέρει ως πηγή άρθρο της εφημερίδας Türkiye. Όλως περιέργως, ανατρέχοντας στην πηγή δεν  γίνεται πουθενά αναφορά στην παρουσία του θανόντα  Engin Erkman στις βραχονησίδες..Προφανώς οι αρθρογράφοι δεν έχουν ακούσει για το σκάνδαλο Poyrazkoy, τους εμπλεκόμενους αξιωματικούς της SAT, και τους γεμάτους με "φαντάσματα"  διαδρόμους του 12ου Κακουργειοδικείου Κων/πολης...

 
Ο αρχηγός της μίας εκ των δυο ομάδων SAT που ανέβηκε στα Ίμια, Υποπλοίαρχος (τότε) Ali Türkşen. Στην φωτογραφία αριστερά ο κατηγορούμενος για το σκάνδαλο Poyrazkoy Türkşen εξέρχεται δικαστηρίου στην Κων/πολη (2010)- στα δεξιά πλάνα από το γνωστό βίντεο του 1996, με την επιστροφή των Τούρκων βατραχαθρώπων στο λιμανάκι του Gumusluk.
Δυστυχώς δεν πρόκειται για  μεμονωμένα περιστατικα δημοσίευσης ανακριβών πληροφοριών.
 
Πρόκειται για απαράδεκτη καπηλεία του πατριωτικού αισθήματος της Ελληνικής κοινής γνώμης. Αποτελεί Ύβρι προς τους πεσόντες αξιωματικούς μας και συνάμα προσφορά μέγιστης υπηρεσίας σε όσους θέλουν να αποπροσανατολίσουν από τα πραγματικά γεγονότα. Γνώμη μας είναι πως οι εν λόγω ιστορίες έπαιξαν επίσης το ρόλο "βαλβίδας εκτόνωσης", αμβλύνοντας τις αρνητικές εντυπώσεις της αχαρακτήριστης  στάσης της τότε πολιτικής (και μέρους της στρατιωτικής) ηγεσίας που οδήγησε στον τραγικό χαμό τριών άξιων αξιωματικών του ΠΝ και σε απώλεια εθνικού εδάφους.

Η άποψη που θέλει τους Τούρκους των Ιμίων να δολοφονούνται ένας-ένας από δικές μας υπηρεσίες είναι σήμερα ευρύτατα διαδεδομένη, ακόμα και μεταξύ αγαπητών φίλων με ιδιαίτερη ευαισθησία στα Εθνικά θέματα. Οι οποίοι αγκαλιάζουν αυτές τις φήμες από αγάπη γιά τούτη τη χώρα (αρνούμενοι να συνειδητοποιήσουν τι ακριβώς έγινε εκείνο το βράδυ), και όχι φυσικά γιά να αποκτήσουν επισκεψιμότητα και διαφημίσεις..

Η αλήθεια είναι ότι "ο τελευταίος Τούρκος των Ιμίων", όχι μόνο ζεί και βασιλεύει αλλά βρίσκεται στο επίκεντρο σκανδάλων που συγκλονίζουν την γειτονική χώρα.


Επιχείρηση YUNUS-1 : Ίμια, 31-1-1996

Στην επιχείρηση των τουρκικών ειδικών δυνάμεων στα Ίμια (Yunus/Δελφίνι-1) συμμετείχαν δύο δωδεκαμελείς ομάδες βατραχανθρώπων της SAT καθώς και μια υποομάδα των ειδικών δυνάμεων του Γενικού Επιτελείου, γνωστών και ώς Βordo Bereli. H πρώτη ομάδα βατραχανθρώπων ήταν χωρισμένη σε δύο γκρούπ, που αποβιβάστηκαν στα Ίμια με δύο φουσκωτές λέμβους. Η δεύτερη ομάδα SAT, ήταν επίσης χωρισμένη στα δύο, με την πρώτη υποομάδα να βρίσκεται επί της φρεγάτας Turgutreis και τη δεύτερη σε ε/π S-70A, παρέχοντας υποστήριξη από αέρος. Οι καταδρομείς του Γενικού Επιτελείου επίσης επέβαιναν σε δεύτερο ε/π S-70A.

Συνολικά φαίνεται να συμμετείχαν 24 μέλη SAT και 6 Bordo Bereli.

Όπως αναφέρθηκε, στην επιχείρηση έλαβαν μέρος δυο ελικόπτερα S-70A 28 Βlackhawk. Tα 45 νεοπαραληφθέντα Blackhawk των Τούρκων (1994), διατέθηκαν στo Αεροπορικό Συγκρότημα της Στρατοχωροφυλακής (35) και στην Αεροπορία Στρατού (10). Πέντε από τα τελευταία είχαν διαμόρφωση ειδικών επιχειρήσεων κι άνηκαν στο Ειδικό Αεροπορικό Συγκρότημα (Ozel Hava Grup-ΟΗG), με διοικητική υπαγωγή στην ΑΣ αλλά επιχειρησιακή στη Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων (ΟzKK) του Γενικού Επιτελείου, με τα οποία επιχειρούσαν οι Bordo Bereli και οι SAT-SAS. Τα πληρώματα του OHG, είχαν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί σε νυχτερινές πτήσεις με τη χρήση Διόπτρας Νυχτερινής Όρασης (NVG). Η διαμόρφωση των πέντε S-70A ειδικών επιχειρήσεων συμπεριελάμβανε φωτισμό πιλοτηρίου συμβατό σε χρήση με NVG, σύστημα δυο εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου (Extended Tank System) των 230 γαλονιών, υποσύστημα αιωρήσεων καταστολής υπερύθρου (Hover Infrared Suppressor Subsystem), βαρούλκο ανύψωσης εξωτερικού φορτίου, πρόβλεψη προσαρμογής συλλογών ταχείας καταρρίχησης στις θύρες (Fast Rope), προβολέα προσαρμοσμένος στο σκέλος προσγείωσης, προσαρμογή δύο πολυβόλων PKM 7,62x54R και παλμικό παρεμβολέα υπερύθρων στο κύριο στροφείο.

Τον Ιούλιο του 2012, ο ο συντονιστής της επιχείρησης Yunus-1, Πλωτάρχης ε.α. Ιz Metin παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα Hurriyet, προφανώς για να απαντήσει στους ισχυρισμούς που θέλουν την ομάδα των Ιμίων νεκρή. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Μetin και οι 12 καταδρομείς των SAT που αποβιβάστηκαν στην Ίμια είναι ζωντανοί, ενώ οι οι δύο αρχηγοί των δύο λεμβών που επιχείρησαν στα Ίμια, οι Ercan Kireçtepe και Ali Türkşen, είναι επίσης ζωντανοί καθώς συνελήφθησαν για τα σκάνδαλα Poyrazkoy και Balyoz (Βαριοπούλα). Στα δώδεκα ονόματα που αποβιβάστηκαν στη Δ.Ιμια δεν αναφέρει τον θανόντα Zeki Sen, χωρίς να αποκλείεται συμμετοχή του στις υπόλοιπες δύο ομάδες υποστήριξης.

Aς δούμε αναλυτικά ποιοί επιχείρησαν στα Ίμια το βράδυ της 31ης Ιανουαρίου 1996:

Deniz Kıdemli Üsteğmen (Υποπλοίαρχος) Ali Türkşen - Ομαδάρχης

Διετέλεσε Διοικητής της SAT. Τον Απρίλιο του 2009 ξεσπά το σκάνδαλο με τα κρυμμένα πυρομαχικά στο Poyrazkoy (έδρα των SAT/SAS) της Κων/πολης. Πολλοί εκ των συμμετεχόντων στην επιχείρηση Yunus, μετατέθηκαν αργότερα εκεί. Ο Türkşen συλλαμβάνεται με την κατηγορία της συμμετοχής στο Σχέδιο Κλωβός και στο σχέδιο δολοφονίας ναυάρχων, στα ευρύτερα πλαίσια του σκανδάλου Ergenekon. Στη δίκη που ακολούθησε το 2010 αποκάλυψε στοιχεία της επιχείρησης στα Ίμια και προσκόμισε αποδείξεις αγοράς καυσίμου και τροφίμων (ψωμί, τυρί και σοκολάτες) με  έξοδα δικά τους και με την πιστωτική κάρτα του άλλου αρχηγού ομάδας Ercan Kireçtepe ο οποίος παρευρίσκονταν στη δίκη. Συγκατηγορούμενος ήταν άλλο ένα μέλος των δώδεκα SAT που πάτησαν στη Δ.Ίμια, ο Sadettin Doğan. Ο Türkşen κατηγορήθηκε και συνελήφθη ξανά, μαζί με δεκάδες άλλους, τον Φεβρουάριο του 2010 και για την συμμετοχή του στο σκάνδαλο Βαριοπούλα (Balyoz). Ένα μήνα μετά αποφυλακίστηκε.

Κατά την διάρκεια της απολογίας του 12ο Κακουργιοδικείο Κωνσταντινουπόλεως είπε και τα εξής:
"Ο αρχηγός του ΤΠΝ, ναύαρχος Οζντέν Ορνέκ (Özden Örnek), με διέταξε να γράψω σε ένα βιβλιαράκι τα όσα έζησα ως διοικητής της ομάδος που αποβιβάστηκε στο Καρντάκ. Αν διαβάσετε αυτό το βιβλίο θα καταλάβετε γιατί δεν είναι δυνατόν ποτέ ένας από μας να γίνει τρομοκράτης. Στις 30 Ιανουαρίου 1996, στις 21:33, εμείς πληρώσαμε από τη τζέπη μας τη βενζίνη για το φουσκωτό που μας έβγαλε στο Καρντάκ. Το βράδυ εκείνο αγοράσαμε βενζίνη με την πιστωτική κάρτα του Ερτζάν Κιρίτστεπε (Ercan Kireçtepe), που τη στιγμή αυτή βρίσκεται εδώ, ανάμεσά μας. Η απόδειξη από εκείνη τη συναλλαγή είναι εδώ. Όλοι βάλαμε λεφτά από τη τζέπη μας εκείνη τη νύχτα και αγοράσαμε από το παντοπωλείο ψωμί, και τυρί.
Εκείνο το βράδυ, στις 01:40 αποβιβαστήκαμε στη βραχονησίδα. Και σήμερα δικαζόμαστε σ' αυτό το δικαστήριο. Ο τότε αρχηγός του ΠΝ, Ναύαρχος Γκιουβέν Έρκαγια (Güven Erkaya), εκείνο το βράδυ μου τηλεφώνησε και μου είπε: 'Παιδί μου, ακόμα δεν είστε έτοιμοι;' Φυσικά τον πίεζε η Τανσού Τσιλέρ. Εμείς αγοράσαμε βενζίνη με την πιστωτική του Ερτζάν Κιρίτστεπε και έτσι ξεκινήσαμε με το φουσκωτό. Φυσικά, τότε όλοι και τί δεν θα δίνανε για αν είναι στη θέση μας.

Τώρα όμως, δυο από τα άτομα που αποβιβαστήκαμε τις πρωινές ώρες της 31ης Ιανουαρίου 1996 στη βραχονησίδα Καρντάκ και υψώσαμε την τουρκική σημαία, υποστέλλοντας την ελληνική, εγώ και ο Ερτζάν Κιρίτστεπε, δικαζόμαστε σ' αυτήν την αίθουσα. Πως φθάσαμε εδώ δεν γνωρίζω."

Ο Türkşen, κατά την απολογία του, έδειξε στο δικαστήριο την απόδειξη από την πιστωτική με την οποία αγόρασαν βενζίνη αξίας 16 εκατ. 730 χιλιάδων λιρών Τουρκίας.

Deniz Kıdemli Üsteğmen (Υποπλοίαρχος) Ercan Kireçtepe - Ομαδάρχης

Μαζί με τον Ali Turksen κατηγορήθηκε και συνελήφθη για για συμμετοχή στο "Σχέδιο Κλωβός" ("Kafes Eylem Planı") και στο Σχέδιο Δολοφονίας Ναυάρχων ("Amirallere Suikast").
 
O κατηγορούμενος Kireçtepe προσέρχεται
στο 12ο Κακουργειοδικείο Κων/πολης



 

Astsubay (Kελευστής) Hakan Çalışkan

Ένας από τους συμμετέχοντες στην ομάδα των βατραχανθρώπων που πάτησε στα Ίμια. Ο Çalışkan πλέον είναι διοργανωτής αθλητικών εκδηλώσεων.


 
Αριστερά στιγμιότυπο από πρόσφατη αθλητική εκδήλωση
- δεξιά το γνωστό βίντεο του 1996 στο Gumusluk.

Kıdemli Başçavuş (Επικελευστής) Sadettin Doğan
Κατηγορήθηκε και συνελήφθη μαζί με τον Ali Turksen.

Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στην επιχείρηση σύμφωνα με τον συντονιστή Iz Metin είναι οι :Salih Çörekçioğlu, Cavit Özmen, Abdullah Arslan, Levin Keten, Lütfü Tokuşoğlu, İbrahim Balçın, Hasan Arap,και Tanel Erena.

1η πτώση ε/π (S-70A) Aksaz, 15-2-1996

Σύμφωνα με αναφορές της εποχής, τον θάνατο βρήκαν οι Bülent Usta ( Deniz Kıdemli Üsteğmen/Υποπλοίαρχος), Ali Ihsan Çakmak (Denız Astsubay Kjdemli Ustçavuş/Αρχικελευστής), Aykut Tetik (Deniz Astsubay Kıdemli Üstçavuş/Αρχικελευστής), Ahmet Toprakkanştıran (Deniz Astsubay Başçavuş/Ανθυπασπιστής), Ahmet Selçuk (Deniz Astsubay).
 

 
 
Οι 9 τραυματίες : Jandarma Pilot Yuzbasi Hakan Gürkan - πιλότος Στρατοχωροφυλακής σύμφωνα με αναφορές της εποχής ( στην πραγματικότητα πρόκειται για αξωματικό των των SAT, ο οποίος με τον βαθμό του Πλωτάρχη (Deniz Binbasi) εμπλέκεται αρκετά χρόνια αργότερα στο σκάνδαλο Ergenekon), Jandarma Pilot Yuzbasi Ali İbanoğlu - Λοχαγός πιλότος Στρατοχωροφυλακής, Dz.Astsb.Üstçavuş Ahmet Çetin - Αρχικελευστής, Dz.Tğm. Mustafa Güzel - Σημαιοφόρος, Dz.Astsb.Başçavuş Ali Faik Akbaydoğan - Ανθυπασπιστής, Dz.Astsb.Üstçavuş Ömer Cinal - Αρχικελευστής, Dz.Astsb.Başçavuş Savaş Gördü - Ανθυπασπιστής, J.Tek.Astsb.Çavuş Hakan Aktaş - Επικελευστής

2o δυστύχημα ε/π (ΑΒ-212), 35νμ ανατολικά Ρόδου, 12-11-1996

Nεκροί ανασύρθηκαν οι : Üsteğmen (Dnz.Pilot) Selçuk Esedoğlu - (Κυβερνήτης) Ανθυποπλοίαρχος, Tevfik Özdemir (Συγκυβερνήτης), Deniz Kıdemli Üsteğmen Kadir Şener - Yποπλοίαρχος, Deniz Sat Komando Başçavuş Ahmet Sezgin - Ανθυπασπιστής


 
 
 
 
 
''ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΑΝΑΝ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΤΙΚΑ ΙΜΙΑ''



«Ήταν μεγάλο στρατηγικό λάθος των Ελλήνων, να έχουν αποβιβάσει τους άνδρες των ειδικών δυνάμεων τους στα ανατολικά Ιμια και να αφήσουν κενό το νησί των δυτικών Ιμίων. Για να ολοκληρώσουν την επιχείρηση που ήδη είχαν ξεκινήσει έπρεπε να είχαν αποβιβάσει τις δυνάμεις τους κι εκεί». Αυτές οι δηλώσεις δεν είναι κάποιοι τυχαίου αναλυτή, αλλά του Ιζ Μετίν, του τούρκου αξιωματικού, του ανθρώπου που συντόνισε όλη την επιχείρηση των Τούρκων κομάντος SAT, στα Ιμια τον Ιανουάριο το 1996. Ηταν ο επικεφαλής όλου του σχεδίου που κατάστρωσαν οι ειδικές δυνάμεις των Τούρκων για να αποβιβαστούν στα Ιμια.

Έχουμε ακούσει πολλές εκδοχές το τι συνέβη στα Ιμια τον Ιανουάριο του 1996. Οι περισσότερες εκδοχές είναι αυτές που έχουν εξηγήσει οι πολιτικοί μας, οι αξιωματικοί μας να ρίχνουν ο ένας τις ευθύνες στον άλλον.

Ίσως είναι καλό να δούμε το πώς περιγράφουν τη νύχτα εκείνη οι Τούρκοι και πως έδρασαν τη νύχτα εκείνη και ποια ήταν κατά την άποψη τους τα λάθη που έγιναν από την ελληνική πλευρά.
Ο Ιζ Μετίν περιγράφει τις εντολές που είχε λάβει τη 30η Ιανουαρίου του 1996 και αναφέρει πως ο βασικός στόχος των Τούρκων ήταν η απομάκρυνση των Ελλήνων ανδρών ΟΥΚ από τα Ιμια , το σχέδιο άλλαξε στην πορεία. Ο ίδιος έδινε εντολές λεπτό προς λεπτό στους άνδρες του

«Αρχικά είχα λάβει ξεκάθαρη εντολή να ακινητοποιήσω και να «σκουπίσω» την ομάδα ΟΥΚ των Ελλήνων που είχε αποβιβαστεί στα ανατολικά Ιμια. Ετοίμασα όλα τα σχέδια. Το βράδυ όμως η εντολή άλλαξε. Αποφασίστηκε μια ομάδα των ειδικών δυνάμεων μας να αποβιβαστεί στα δυτικά Ιμια.Αρχικά κάναμε μια αναγνωριστική πτήση με ελικόπτερο στην περιοχή. Τα νησιά αυτά είχαν περικυκλωθεί από πλοία του ελληνικού ναυτικού που το πρωϊ αριθμούσαν τα 15 ενώ το βράδυ ο αριθμός τους είχε ξεπεράσει τα 40! Μιλάμε για μικρά και μεγάλα πλοία.»

Ο Μετίν δίνει τη δική του περιγραφή των γεγονότων και κατά τη δική του άποψη μιλά για τα «λάθη» που έκαναν οι ελληνικές δυνάμεις που δεν κατάφεραν να δουν τους τούρκους κομάντος να περνούν από ανάμεσα τους.. « Από τις προηγούμενες κινήσεις και δηλώσεις είχα αντιληφθεί πως οι ελληνικές δυνάμεις δεν είχαν δώσει σημασία στα δυτικά Ιμια. Μας βοήθησαν βέβαια και τα δικά μας ελικόπτερα «Black Hawk» τα οποία πετούσαν στην περιοχή για αντιπερισπασμό. Η προσοχή όλων των ελληνικών πλοίων στράφηκε στα ελικόπτερα αυτά. Παράλληλα και οι καιρικές συνθήκες, η βροχή και η τρικυμία έπαιξαν ρόλο στο να καλυφθούμε και να διεισδύσουμε.»

« Οι ελληνικές δυνάμεις αντιλήφθηκαν την παρουσία μας τα ξημερώματα. Να πως την αλήθεια πως αν στο δυτικά Ιμια υπήρχε ομάδα ελληνικών δυνάμεων επειδή δεν είναι κατάλληλα για άμυνα θα μπορούσαμε άνετα να τους βγάλουμε από το νησί. Αργότερα βέβαια έμαθα πως η δική τους καθυστέρηση περίπου μισής ώρας, μας βοήθησε να βγούμε εμείς στο νησί. Αν εμείς αργούσαμε, οι Έλληνες θα είχαν αποβιβάσεις τους δικούς τους άνδρες στα δυτικά Ιμια και η ένοπλη σύγκρουση θα ήταν αναπόφευκτη».
  Ολες αυτές οι δηλώσεις είχαν γίνει απο τον Ιζö σε τηλεοπτική εκπομπή στο Kanal D.
Ακόμη και οι Τούρκοι φαίνεται πως απορούν με τις  αβλεψίες που έκαναν κάποιοι από την πλευρά μας και δεν μπορούν ακόμη να εξηγήσουν πως τα δυτικά Ιμια έμειναν άδεια , λες και κάποιοι τα άφησαν έτσι εσκεμμένα, ανοίγοντας την όρεξη των Τούρκων..



 
 

ΙΜΙΑ 2013 - Μνήμη Ηρώων- ΑΠΑΝΤΕΣ ΠΑΡΟΝΤΕΣ.

ΙΜΙΑ 2013 - Μνήμη Ηρώων

 
Ημερομηνία: Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου 2013 - 19:00

Περιοχή: Μνημείο Ιμίων Λεωφόρος Βασ. Σοφίας

 Διοργανωτής: Επιτροπή Εθνικής Μνήμης
 
Η Επιτροπή Εθνικής Μνήμης διοργανώνει ανελλιπώς από το 1997 εκδήλωση μνήμης για τα τραγικά γεγονότα του '96 στα ΙΜΙΑ, όπου έπεσαν εν ώρα καθήκοντος οι εθνομάρτυρες Χριστόδουλος Καραθανάσης, Παναγιώτης Βλαχάκος και Έκτορας Γιαλοψός.
 
Τότε το αιματοβαμμένο Ελληνικό έδαφος έγινε αμαχητί "γκρίζα ζώνη", όπου οι Έλληνες απαγορεύεται να πλησιάσουν απ' τις ίδιες τις αρχές του κράτους τους.
 
Μια προδοσία που ζητά τιμωρία. Πεσόντες που ζητούν δικαίωση.
 
Την τραγική βραδιά της εθνικής ταπείνωσης και της προδοσίας, τη νύχτα της 30ης προς 31η Ιανουαρίου του 1996, οι μόνοι που διαμαρτυρήθηκαν ήταν 100 αυθόρμητα συγκεντρωμένοι έξω απ' την Βουλή  , που φώναζαν το σύνθημα που έγινε πλέον συνειδητή εθνική κραυγή:
 
"ΑΛΗΤΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ". 
 
Φέτος για ακόμη μια χρονιά δεκάδες χιλιάδες  θα τιμήσουν την μνήμη των πεσόντων ηρώων!
 
Σάββατο 2/2 19:00 Μνημείο Ιμίων Λεωφόρος Βασ. Σοφίας (Έμπροσθεν Λέσχης Αξιωματικών)
 
ΑΠΑΝΤΕΣ ΠΑΡΟΝΤΕΣ.