ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΟ ΑΙΜΟΣ BLOG ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΕΤΟΣ 2022, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ



Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ...Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».Δεν είναι κακό να μην αισθάνεται κανείς Έλληνας, όπως και να πιστεύει άκριτα, όπου αυτός θέλει, τόσα δισεκατομμύρια άνθρωποι άλλωστε το κάνουν αυτό, κακό είναι να διαστρεβλώνει την αλήθεια με ανύπαρκτες γνώσεις και ψεύδη! ”Το πολιτικό σύστημα θριαμβεύει επειδή είναι μια ενωμένη μειοψηφία που ενεργεί εναντίον μιας διαιρεμένης πλειοψηφίας.”

Τα κόμματα αντανακλούν κοινωνικές πραγματικότητες και ιδεολογικές αφετηρίες. Και μονάχα όταν η ίδια η κοινωνία τα απορρίψει, περνούν στην Ιστορία.

Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013

ΒΡΟΝΤΕΡΟ ΟΧΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΤΟ ΣΕ ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ...!!!





Ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Άντερς Φο Ράσμουσεν απέκλεισε σήμερα το ενδεχόμενο άμεσης εμπλοκής της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας σε μια στρατιωτική επιχείρηση στη Συρία, σημειώνοντας ωστόσο ότι η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να δώσει μια απάντηση στην καταγγελόμενη χρήση χημικών όπλων από το συριακό καθεστώς.

«Δεν βλέπω να έχει ρόλο το ΝΑΤΟ σε μια διεθνή αντίδραση» είπε ο Ράσμουσεν μιλώντας σε Δανούς δημοσιογράφους, σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Πολίτικεν. 

Παραδέχτηκε ότι η χρήση χημικών είναι «μια στυγερή και φρικτή ενέργεια» τονίζοντας ότι οι επιθέσεις με τέτοιου είδους απαγορευμένα όπλα «συνιστούν κατάφωρη παραβίαση των διεθνών κανονισμών, ένα έγκλημα που δεν γίνεται να το αγνοήσουμε». Για το λόγο αυτό "απαιτείται μια διεθνής απάντηση, τέτοια που να μην επαναληφθεί" μια επίθεση αυτού του είδους, πρόσθεσε.

Ο γενικός γραμματέας έχει δηλώσει στο πρόσφατο παρελθόν ότι είναι αναγκαίο να βρεθεί μια πολιτική λύση στη συριακή κρίση.

Ο Ράσμουσεν τόνισε επίσης ότι είναι πεπεισμένος ότι για την επίθεση με χημικά της 21ης Αυγούστου στα προάστια Μουανταμίγια και ανατολική Γούτα της Δαμασκού ευθύνεται το συριακό καθεστώς. «Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι το καθεστώς προχώρησε σε μια επίθεση με χημικά. 

Αν δούμε ποιος διαθέτει χημικά προϊόντα και ποιος έχει τα μέσα να τα χρησιμοποιήσει σε μια επίθεση, μπορούμε να πούμε ότι ήταν το καθεστώς. Ελάχιστα πράγματα αφήνουν να εννοηθεί ότι η αντιπολίτευση είναι σε θέση να διαπράξει μια τέτοια επίθεση», κατέληξε.

Οι Δημοκράτες των ΗΠΑ και οι Σοσιαλιστές της Ευρώπης ...Φόρεσαν φόρμα παραλλαγής !


Μετά τις Πολεμικές κραυγές του δημοκράτη των φτωχών στην Αμερική Ομπάμα και μετά τη βροντερό όχι της Βρετανικής Βουλής...Βρέθηκε ο ανθρωπάκος Ολάντ Πρόεδρος της Γαλλίας και σοσιαλιστής να βρεί επικεφαλής της Ευρώπης που θα βομβαρδίσει μια ανεξάρτητη και κυρίαρχη χώρα ...


Αλήθεια γιατί πάντα οι δημοκράτες αυτού εδώ του Πλανήτη βομβαρδίζουν ανθρώπους στο όνομα δήθεν των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που κόπτονται για τους Σύριους !


Πότε ο δημοκράτης σοσιαλιστής και φίλος της Ελλάδος αν πάρουμε τις φρεγατες της Γαλλίας Ολάντ, έστειλε λίγο ψωμί και λίγο γάλα στους πρόσφυγες της Συρίας που εξαναγκάστηκαν να αφήσουν τα σπίτια τους για να μην τους σφάξουν οι Τσετσένοι που πληρ΄ωνονται αδρά από τον Αραβικό σύνδεσμο για να λεηλατήσουν τις Εκκλησίες και να σφάξουν τους Χριστιανούς της Συρίας !

Δυστυχώς στο όνομα της δημοκρατίας ,οι δημοκράτες φόρεσαν την φόρμα παραλλαγής όταν ανακάλυψαν μετά από σχεδόν δύο χρόνια οτι ο Άσαντ δεν λύγισε ...

Αλήθεια αναρωτήθηκε ακόμη και ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κυβερνήσεως που δήλωσε παρών χωρίς καν να του ζητηθεί ,πώς γίνεται να κρατά ένας ηγέτης δύο χρόνια εμφυλίου πολέμου αν δεν τον στηρίζει ο λαός του ; 

Δεν θέλουμε να γίνουμε μάντεις κακών αλλά τα δύσκολα είναι μπροστά μας και όταν τελειώσουν με τον Άσαντ οι δημοκράτες θα βάλλουν στόχο την Ελλάδα τότε θα γελάσει κάθε πικραμένος !

Εκτός και αν πιστεύουμε οτι αφού κανουμε το καλό παιδί θα μας αφήσουν ήσυχους...

Στη Πολιτική δεν υπάρχουν φιλίες αλλά συμμαχίες της στιγμής και τότε θα είμαστε απλά μόνοι μας με τους κατσαπλιάδες να μας πελεκάνε απο μέσα τότε θα έρθει η ώρα που είπε ο Πατροκοσμάς ....Εβγάτε εσεις οι νεκροί απο τον τάφο σας να μπούμε εμείς οι ζωντανοί !

Βετεράνος








Οι SCUD-C της Συρίας μπορούν να μετατρέψουν σε οικόπεδο της βρετανική βάση στο Ακρωτήρι της Κύπρου μέσα σε λίγα λεπτά...



Φόβοι για την ύπαρξη πληγμάτων ακόμα και εντός της ελληνικής επικράτειας από την επικείμενη αμερικανική επίθεση στην Συρία διατυπώθηκαν στην ευρεία σύσκεψη που ολοκληρώθηκε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, των συναρμόδιων υπηρεσιών.

"Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για όλα" ειπώθηκε χαρακτηριστικά, χωρίς αυτό το "όλα" να αποκλείει και την απειλή Τουρκία, φυσικά, αφού "ο λύκος στην αναμπουμπούλα, χαίρεται".

Ήδη έχει προκαλέσει μεγάλη εντύπωση στην ελληνική πλευρά ότι οι παραβιάσεις των εναέριων συνόρων μας τις τελευταίες ημέρες έχουν ενταθεί, ενώ πρόσφατη είναι και η υπέρπτηση επάνω από τους Φούρνους.

Εν πάση περιπτώσει από σήμερα οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις τίθενται σε κατάσταση μερικής επιφυλακής, η οποία θα γίνει πλήρης όσο πλησιάζουμε προς την επίθεση στην Συρία.

Κοινή η εκτίμηση ότι αυτό που θα ξεκινήσει με την αμερικανική επίθεση δεν θα σταματήσει εύκολα και μπορεί να συμπαρασύρει τους πάντες. Η Ελλάδα στην παρούσα κρίση έχει στενή συνεργασία με Ισραήλ και Αίγυπτο, ενώ έχει εγκρίνει την χρήση της Σούδας και της Καλαμάτας.

Το συριακό καθεστώς αντίθετα με άλλες περιπτώσεις, όπως στο Ιράκ και την Λιβύη, δεν έχει εξαπολύσει απειλές κατά των χωρών που θα στηρίξουν την αμερικανική επιδρομή, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

Άλλωστε οι SCUD-C της Συρίας μπορούν να μετατρέψουν σε οικόπεδο την βρετανική βάση στο Ακρωτήρι της Κύπρου μέσα σε λίγα λεπτά...

Θεωρείται δεδομένη δε η ενεργοποίηση της αντιαεροπορικής άμυνας της χώρας και η αύξηση της ετοιμότητας των Ένοπλων Δυνάμεων σε περίπτωση που ξεκινήσει μία επίθεση σε βάρος της Συρίας και η χώρα μας εμπλακεί με την παραχώρηση των Νατοικών βάσεων και την παροχή διευκολύνσεων προς τους Συμμάχους. Αυτό όμως, όπως τόνισε πηγή του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, δεν αποτελεί θέμα της σημερινής σύσκεψης.

Το βάρος θα πέσει για άλλη μια φορά στην Πολεμική Αεροπορία. Η 115 ΠΜ με τα F-16 Block 52+ στην Κρήτη, αλλά και οι συστοιχίες των S-300PMU1 (ακόμα περιμένουν την βολή αποδοχής) και Tor M1, δηλαδή η "αφρόκρεμα" των ελληνικών μαχητικών και τα καλύτερα α/α συστήματα που διαθέτει η χώρα, είναι ήδη σε κατάσταση συναγερμού.

"Ελευθεροτυπία": Η Χρυσή Αυγή παίρνει το Δήμο Αθήνας και Θεσσαλονίκης...


 
Έντρομο το καθεστώς για αυτό που έρχεται στους Δήμους Αθηναίων και Θεσσαλονίκης προετοιμάζει τον... όχλο του για την σύμπραξη κομμουνιστών - φιλελεύθερων και πασόκων εναντίον των... φασιστών!

Και φυσικά το "πνευματικό μασάζ" ξεκινά από τους..."επαναστάτες" της Αριστεράς, που η αλήθεια είναι θα αργήσουν λίγο περισσότερο να αποδεχθούν τη νέα πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από τη συμπόρευση του κατεστημένου εναντίον του πραγματικού αντισυστημικού εχθρό του του Εθνικιστικού Κινήματος που ήρθε για να σαρώσει τα πάντα στο διάβα του...


Διαβάστε το δημοσίευμα της "Ελευθεροτυπίας"

Η ανακοίνωση από τον Νίκο Μιχαλολιάκο χθες, πως υποψήφιος για το δήμο της Αθήνας θα είναι ο Ηλίας Κασιδιάρης, επιβεβαίωσε ότι η Χρυσή Αυγή θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί πολιτικά τις δημοτικές εκλογές. Για την αντιμετώπισή της υπάρχουν δύο απόψεις στο εσωτερικό της Ν.Δ.
 
Κυβερνητικές πηγές το προηγούμενο διάστημα αναζητούσαν στο παρασκήνιο πολιτική υποψηφιότητα που θα απαντά ευθέως στη Χρυσή Αυγή, είτε ενός πολιτικού στελέχους το οποίο να εκφράζει το δόγμα «νόμος και τάξη», που έχει εφαρμόσει ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Νίκος Δένδιας, είτε ενός προσώπου της νέας γενιάς με εμπειρία στην Αυτοδιοίκηση και φιλελεύθερο πολιτικό προφίλ.
 
Διαφορετική εισήγηση έχει κάνει στον πρωθυπουργό και πρόεδρο της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά ο γραμματέας της Ν.Δ. Ανδρέας Παπαμιμίκος, προτείνοντας μία υπερκομματική αυτοδιοικητική υποψηφιότητα και μία καθαρά αυτοδιοικητική ατζέντα. «Δεν θα κάνουμε το χατίρι στη Χρυσή Αυγή να πέσουμε στην παγίδα της. Η υποψηφιότητα για το δήμο της Αθήνας πρέπει να απαντά στα προβλήματα της πόλης», λέει χαρακτηριστικά στους συνομιλητές του.
 
Η Ν.Δ. έχει όμως και ένα άλλο εσωτερικό «πρόβλημα» στην Αθήνα, το οποίο ακούει στο όνομα Νικήτας Κακλαμάνης και το οποιο απαιτεί ειδικό χειρισμό. Ο πρώην δήμαρχος έχει δηλώσει δημοσίως την επιθυμία του να είναι υποψήφιος, ακόμη και χωρίς τη στήριξη του κόμματός του -κάτι που είναι δεδομένο, εξ αιτίας της ανοιχτής ρήξης του με το μέγαρο Μαξίμου.
 
Κατά Μπουτάρη
 
Στη Θεσσαλονίκη οι προθέσεις της Ν.Δ. έναντι του σημερινού δημάρχου φάνηκαν ξεκάθαρα χθες, όταν στον ΣΚΑΪ ο Γιάννης Μπουτάρης είπε ότι ο κ. Σαμαράς «θα ανέβει σαν κλέφτης στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης» και ο γραμματέας της Ν.Δ. με τη σειρά του τον κατηγόρησε ότι λειτουργεί μόνο με επικοινωνιακούς όρους και ότι στα δύο χρόνια της θητείας του δεν έχει να επιδείξει κανένα έργο για τη βελτίωση της καθημερινότητας της πόλης.

Η περίπτωση του κ. Μπουτάρη προκαλεί αντιδράσεις στο εσωτερικό της Ν.Δ., όπου υπάρχει έτσι κι αλλιώς δυσαρέσκεια για τη συγκυβέρνηση. Από τη Συγγρού υποστηρίζουν τώρα ότι δεν θα υπάρξουν κοινές υποψηφιότητες με το ΠΑΣΟΚ, αν και κάθε άλλο παρά αποκλείουν στήριξη υποψηφίων από άλλους πολιτικούς χώρους. 
 
Αρκεί να ανταποκρίνονται στο προφίλ του επιτυχημένου επαγγελματικά, με αναγνώριση στην τοπική κοινωνία και αυτοδιοικητικό λόγο. 
 
Πράγμα που σημαίνει ότι θα αναζητηθούν γενικότερα υπερκομματικές υποψηφιότητες, τις οποίες θα μπορούν να στηρίξουν χωρίς να «κατηγορηθούν» για συμπόρευση και οι δύο εταίροι, που διαφορετικά κινδυνεύουν με σημαντικές απώλειες.


ΒΙΚΥ ΣΑΜΑΡΑ

Η ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ.. ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΗΣ ΠΥΛΕΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ.Σύντομος Ιστορία του Ελληνισμού της Συρίας



 ΧΤΥΠΑΝΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ, 

ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΒΡΩΜΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ 




Ευάγγελος Βενιζέλος: "Έγκλημα κατά της ανθρωπότητας την ρίψη χημικών από το καθεστώς Άσσαντ",
Νταβούτογλου: “έγκλημα κατά της ανθρωπότητας που δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο”.
Φρανσουά Ολάντ: “Ο Ασάντ είναι πίσω από την επίθεση με χημικά στη Συρία”
Αβραμόπουλος: "Το καθεστώς Άσαντ πρέπει άμεσα να αποσυρθεί”
Kουβέλης: “Ο Άσαντ χρησιμοποίησε χημικά”
Μέρκελ: “Τελειώνει ο πολιτικός χρόνος του Ασαντ” –
Μέρκελ: “Πρέπει να πονέσουν οι Έλληνες”.
Ερντογάν: Ξεκάθαρο ότι το καθεστώς Ασαντ χρησιμοποίησε χημικά ...
Μπάιντεν:” Το καθεστώς Άσαντ πρέπει να λογοδοτήσει”.
Τζον Κέρι: “Ο Ασαντ χρησιμοποίησε σίγουρα χημικά όπλα”
Ομπάμα-Κάμερον: “Καμία αμφιβολία για τις ευθύνες του Άσαντ”
Ομπάμα: "Η Ελλάδα να συνεχίσει το μνημόνιο"
Μπερίσα: "Δικτάτορας ο Άσαντ"
Στουρνάρας: "Χωρίς το μνημόνιο θα θυμίζαμε Συρία"
Σιμόν Πέρες: “Όλα οδηγούν ο συμπέρασμα ότι το καθεστώς Άσαντ είναι υπεύθυνο”
ΣΑΜΑΡΑΣ : NAI ΣΤΗ ΣΟΥΔΑ ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ
Nεολαία Σύριζα πριν 3 χρόνια: “O Άσαντ είναι δικτάτορας”
Μπερίσα: “Δεν υπήρξε πότε Ελληνική Μειονότητα στη Χιμάρα”
Ερντογάν: “Είναι προσβολή κάποιος να με αποκαλέσει Ρωμιό”
Τσίπρας: “H Θεσσαλονίκη της φεντερασιόν”
Λούκα Κατσέλη: “Καλός ο μισθός των 590 ευρώ”
Παπανδρέου: “Οι Έλληνες είναι τεμπέληδες και κλέφτες”
Ευάγγελος Βενιζέλος: "Το χαράτσι είναι νόμιμο"
Αντώνης Σαμαράς: "Δείτε την Ινδία πόσο μπροστά είναι. Πρέπει η Ελλάδα να γίνει Ινδία. Ανάπτυξη, ανάπτυξη"
ΔΗΜΑΡ: Αποσύρει τους υπουργούς της, στηρίζει τις μεταρρυθμίσεις ...του ΔΝΤ.


Σύντομος Ιστορία του Ελληνισμού της Συρίας 

από τον 4ο αιώνα π.Χ. μέχρι τα μισά του 20ου αιώνα

Ιωάννης Φιλίστωρ

Η παρουσία του Ελληνισμού στην περιοχή της Συρίας και της εγγύς και μέσης ανατολής (Παλαιστίνη, Μεσοποταμία κλπ.) απαντάτε είδη από τον 4ο π.Χ. αιώνα, μετά την εκστρατεία του Μ. Αλεξάνδρου, γιγαντώθηκε όμως από τον ιδρυτή της δυναστείας των Σελευκιδών, Σέλευκου Α΄, υιού του Αντίοχου – στρατηγού του Φίλιππου Β΄– και διαδόχου του Μ. Αλεξάνδρου. Όμως, ο σοφιστής Λιβάνιος, αναφέρει ότι η πόλη Ιώνη, ευρισκόμενη κοντά στην Αντιόχεια, ήταν ελληνική αποικία, την οποία ανάγει στην εποχή της Αυτοκρατορίας των Ασσυρίων (7ος π.Χ. αιών) και μας λέγει ότι την σεβάστηκαν ανέκαθεν πλην αυτών και οι Πέρσες (Λιβανίου Λόγοι, έκδοση Reiske, τομ. 1, σελ. 291). Η Ιώνη ήταν κτισμένη από Αργείους  (όπως και η Ταρσός), κατόπιν δε εγκαταστάθηκαν εκεί Κρήτες και Κύπριοι. Κοιτίδα λοιπόν του Ελληνισμού της Συρίας υπήρξε η πόλη της Ιώνης. Ο Μ. Αλέξανδρος εις ανάμνηση της μεγαλειώδους νίκης του επί του Ισσού ποταμού, ίδρυσε την Νικόπολη, όπως και την Αλεξάνδρεια την κατ΄ Ισσόν, στον μυχό του Ισσικού κόλπου.


Μερικά έτη μετά τον θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου, ο εκ των διαδόχων του Αντίγονος, οικοδομεί στην Άνω Συρία την Αντιγόνεια, την οποία οίκησε με Αθηναίους και άλλους έλληνες. Εν συνεχεία ο Σέλευκος, όπως πολύ χαρακτηριστικά μας κληροδοτεί ο εξ Αντιοχείας καταγόμενος σοφιστής Λιβάνιος, «…Παραλαβών δε Βαβυλώνα πόλεσιν (ελληνικαίς) πανταχόθεν εγκατέσπειρε και την Περσίδα και όλως ουδένα τόπον επιτήδειον δέξασθαι πόλιν αφήκε γυμνόν, αλλ΄ ελληνίζων  διετέλεσεν την βάρβαρον» (Λιβανίου Λόγοι, έκδοση Reiske, τομ. 1, σελ. 304-305), για να σημειώσει επιπλέον ότι ο αριθμός των ελληνικών πόλεων που οικοδόμησε ήταν μεγαλύτερος από όσες έκτισαν η Αθήνα και η Μίλητος μαζί, κατά τον πρώτο Ελληνικό αποικισμό. 


Σύμφωνα δε με παράδοση του Μαλαλά (Μαλαλά Χρονογραφία, έκδοση Βόννης, σελ. 203) και του Παυσανία του Χρονογράφου, ανέγειρε ακόμη 75 πόλεις στην Μεσοποταμία και την Περσία. Η περιοχή λοιπόν της Συρίας αποικίσθηκε και δημιουργήθηκαν πάμπολλες ελληνικές πόλεις, κέντρα ελληνικού πολιτισμού και βίου. Η περί τον ποταμό Ορόντη οικοδομηθείσα Αντιόχεια, το 300 π.Χ., αποικίστηκε από Αθηναίους, Κρήτες, Μακεδόνες και Κύπριους, και απετέλεσε λαμπρή εστία του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού στην περιοχή. Η Αντιόχεια με το πέρασμα του χρόνου κατέστη «τετράπολις», ονομαστή και περίφημη, κέντρο των τεχνών, της Φιλοσοφίας, της Ρητορικής και του ελληνικού πολιτισμού. Η Απαμεία ήτο μια ακόμη ελληνική πόλη κτισθείσα υπό των Μακεδόνων, ονομάζονταν δε και Πέλλα, έχοντας το όνομα της συζύγου του Σέλευκου, της Απαμείας. Δίπλα της υπήρχαν μικρότερες πόλεις όπως τα Μέγαρα, η Λάρισα και η Απολλωνία (Στράβωνας ις, 752).

Η παραλιακή Λαοδίκεια, έλαβε το όνομα της μητέρας του Σέλευκου, ήταν επιφανής πόλη, όπως και η Σελεύκεια η εν Πιερία, μια εμπορική πόλη στις εκβολές του Οράντη ποταμού.

Ονομαστές ελληνικές πόλεις της Άνω Συρίας πλην όσων αναφέρθηκαν ανωτέρω είναι και οι ακόλουθες: η Αρέθουσα – κτίσμα του Σέλευκου του Νικάτορα, η Επιφάνεια επί του Ορόντη ποταμού – κτίσμα του Αντίοχου του επιφανούς, η Επιφάνεια η προς τον Ευφράτη, η Βαμβύκη ή Ιεράπολις, η Βέροια, η Ηράκλεια, η Ποσείδιον, το Ηράκλειον (παραθαλάσσιες και οι δύο) και το χωρίον Νυμφαίο. Βόρεια της Αντιόχειας απαντούνταν οι ακόλουθες πόλεις: η Αντιόχεια προς Ταύρο, η Γερμανικεία, η Δολίχη, η Νικόπολις, η Κυρηστινή και η Σελευκόβηλος.
Ακολούθως η Δαμασκός, «ο οφθαλμός της Ανατολής», μετά την νίκη του Μ. Αλεξάνδρου στον Ισσό ποταμό, κατέστη ελληνική πόλη και αποικίστηκε υπό ελλήνων. Από τις διασωθείσες δε επιγραφές πληροφορούμαστε ότι στην Δαμασκό λάμβαναν χώρα και Ολυμπιακοί Αγώνες. Η πόλη Χαλκίς η επί Βήλω (ποταμός) ήταν μια ακόμη ονομαστή Ελληνική αποικία στη Συρία, κτίσμα του Σέλευκου Νικάτορος, η οποία ήτο και πατρίδα του φιλοσόφου Ιάμβλιχου του θείου. Υπήρχε και άλλη Χαλκίδα, κοντά στη Βέροια, που ονομάστηκε Κινναστρίν. Η Έμεσα – σημερινή Χομς – ήταν πατρίδα του περίφημου φιλοσόφου Ποσειδώνιου του Στωϊκού. Η πόλη της Παλμύρας, βορειοανατολικά της Δαμασκού, η αποκαλούμενη και «νύμφη της ερήμου», βρίθει ελληνικών επιγραφών.

 Μερικοί ονομαστοί Έλληνες οι οποίοι γεννήθηκαν,  έδρασαν και μεγαλούργησαν στην περιοχή αυτή είναι οι ακόλουθοι: 
  Ο Ιστοριογράφος Απολλόδωρος ο Αρτεμίτης, ο Ιατροφιλόσοφος Απολλώνιος εξ Αντιοχείας, ο στωϊκός Φιλόσοφος Απολλοφάνης εξ Αντιοχείας, ο υιός του Ιάμβλιχου Αρίστων, ο Ποιητής Αρχίας εξ Αντιοχείας, ο Ρητοροδιδάσκαλος Δημήτριος ο Σύρος, ο στωϊκός Φιλόσοφος Διογένης εκ Σελευκείας, ο Μίθρης ο εκ Συρίας, ο Ιστορικός Σέλευκος ο Εμεσηνός κ.α. 
Η ελληνικότατη πόλη της Αντιόχειας είναι αυτή που έδωσε στην νέα διδασκαλία που ξεκίνησε από τα Ιεροσόλυμα το όνομα χριστιανοί. Η γλώσσα της Εκκλησίας της Αντιόχειας ήτο η Ελληνική. Ο ιδρυτής της ο Απόστολος Παύλος δίδασκε στην Αντιόχεια στην Ελληνική γλώσσα, έγραψε εκεί επιστολές του στα Ελληνικά. Και ο συνοδός του, ο Λουκάς ο Ευαγγελιστής κατήγετο από την Αντιόχεια. Η Εκκλησία της Αντιόχειας διατήρησε στο πέρασμα των αιώνων τον Ελληνικό της χαρακτήρα και την Ελληνική της γλώσσα και εξ αυτής ήλκουν τη καταγωγή τους οι Ελληνορθόδοξοι της Συρίας αλλά και οι ουνίτες Ελληνοκαθολικοί στους οποίους θα αναφερθούμε παρακάτω.
Ενδεικτικά αναφέρουμε και ορισμένους εκκλησιαστικούς συγγραφείς: ο Ιγνάτιος επίσκοπος Αντιοχείας, 1oς μ.Χ. αιών (οι επιστολές του υπάρχουν στον 4ο τόμο της Ελληνικής Πατρολογίας του Migne), ο Θεόφιλος επίσκοπος Αντιοχείας, (Ελληνική Πατρολογία Migne – τόμος 6), ο Σεραπίων Αντιοχείας, ο Μαλχίων ο Πρεσβύτερος, ο Απολλινάριος εκ Λαοδίκειας, ο Μέγας Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Παύλος Σαμοσατεύς, ο Αναστάσιος ο Σιναΐτης, ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο Αββάς Ζωσιμάς, ο Ιωάννης Μόσχος συγγραφεύς του Λειμωνάριου, ο νομομαθής Θεόδωρος Βαλσαμών Πατριάρχης Αντιοχείας, ο Ευάγριος ο σχολαστικός συγγραφεύς Εκκλησιαστικής Ιστορίας,  κ.α. 


Αυτοί οι έξοχοι άνδρες και τα συγγράμματα τους δεικνύουν ότι ως την εποχή της μωαμεθανικής κατάκτησης στα μέσα του 7ου αιώνα μ.Χ., αλλά και μετά από αυτήν, η Ελληνική γλώσσα ήταν η εθνική γλώσσα των ορθοδόξων της περιοχής, η γλώσσα της παιδείας, η γλώσσα λατρείας του Θεού. Ως διαφάνηκε η Αντιόχεια ήταν η πόλη εκείνη της Ανατολής όπου και προ της εμφανίσεως του Χριστιανισμού δέσποζε η Ελληνική θύραθεν παιδεία, η Φιλοσοφία και η Ρητορική, τα Ελληνικά γράμματα, αλλά και μετά την εμφάνιση του Χριστιανισμού δέσποζε ο Ελληνοχριστιανικός της χαρακτήρας και ήτο κέντρο φιλοσοφικών αναζητήσεων και καλλιέργειας όχι μόνον της ελληνικής γλώσσας αλλά κυρίως του Χριστιανικού πνεύματος.
Είναι δε η πόλις της Αντιόχειας ο τόπος όπου εμφανίζονται για πρώτη φορά σαφώς διαχωρισμένοι οι τρεις βαθμοί της Ιερωσύνης στην Εκκλησία. Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς, οι Έλληνες Πατριάρχες της Αντιόχειας αγωνίζονταν εναντίον της λατινικής προπαγάνδας, η οποία δεν είχε πετύχει μεγάλες προόδους στην περιοχή, παρά μόνον στους Ιακωβίτες και τους Μαρωνίτες. Αντίθετα, αρκετοί Ορθόδοξοι είχαν ασπαστεί τον Μουσουλμανισμό, συνεπεία του γεγονότος ότι η περιοχή πέρασε στα χέρια των Τούρκων.


Από τον 16ο αιώνα όμως και μετέπειτα, κατόπιν της εγκατάστασης Λατίνου επισκόπου στη Σιδώνα, υπήρξε διαρροή Ορθοδόξων προς τον Καθολικισμό, το δε 1837, η Ουνιτική Εκκλησία αναγνωρίστηκε από την Υψηλή Πύλη και καθήρπασε πολλούς Ορθοδόξους ναούς. Οι Προσπάθειες των Ορθοδόξων Πατριαρχών Ιερόθεου, Γεράσιμου και Σπυρίδωνα, ανάσχεσαν την Λατινική διείσδυση στην Συρία, όμως η φτώχεια, η έλλειψη συστηματικής διδασκαλίας και οι επιθέσεις των μουσουλμάνων, συνετέλεσαν στην εμφάνιση και νέων προπαγανδών στην περιοχή, όπως η Προτεσταντική. 


Η δράση όμως του Ρώσου Πορφύριου Ουσπένσκυ από του 1843 στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, με την ίδρυση και δράση της Παλαιστινιακής εταιρίας, προκειμένου να προωθηθούν τα ζωτικά συμφέροντα της Ρωσίας στην περιοχή, έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στο Ελληνικό Πατριαρχείο της Αντιόχειας, με την δημιουργία εθνοφυλετικού ζητήματος, του Αραβικού Ζητήματος, το λεγόμενο Αντιοχειανό ζήτημα. Εξεγείρανε τους αραβόφωνους πληθυσμούς εναντίον των Ελλήνων, θέτοντας τους την ιδέα ότι ήσαν Άραβες και όχι Έλληνες όπως καυχούνταν οι ίδιοι. Η σκανδαλώδης επέμβαση των Ρώσων στην Εκκλησία της Αντιόχειας επέφερε την δι’ εξαναγκασμού παραίτηση του Έλληνα Πατριάρχη Αντιοχείας στις 15 Απριλίου του 1897 και την εκλογή Άραβα Πατριάρχη μόνον από τους Αραβόφωνους, των Ελλήνων αποκλεισθέντων από την εκλογή.
Στα τέλη του 19ου αιώνα στην ευρύτερη περιοχή της Συρίας κατοικούσαν οι ακόλουθες εθνότητες: 1. Ανσαρί, 2. Άραβες = οι οποίοι θρησκευτικά ήταν Μωαμεθανοί, Ορθόδοξοι και Γρηγοριανοί, 3. Αρμένιοι = ήταν καθολικοί και διαμαρτυρόμενοι, 4. Βεδουίνοι, = οι οποίοι ήταν Αραβικό φύλο, νομάδες με διαφορετική γλώσσα, θρησκεία, ήθη και έθιμα από τους λοιπούς Άραβες, 5. Δρούζοι = ευρισκόμενοι στις πεδιάδες του Λιβάνου και στο όρος Ερμών, 6. Έλληνες = οι οποίοι ήταν Ορθόδοξοι και Καθολικοί, 7. Ιακωβίτες = μονοφυσίτες που έλαβαν το όνομα εκ του αρχηγού τους επισκόπου Εδέσσης Ιακώβου, 8. Ισμαηλίτες = που ήταν Σιίτες από την Περσία, εγκαταστάθηκαν τον 11ο αιώνα μ.Χ. στη Συρία και αποκαλούνταν Αssassin από την εποχή των Σταυροφόρων, 9. Ισραηλίτες, 10. Κιρκάσιοι = προερχόμενοι από τον Καύκασο, 11. Κούρδοι = κατοικούσαν στο νομό των Αδάνων και του Χαλεπίου, 12. Λατίνοι. 13. Μαρωνίτες = ενωμένοι μετά των καθολικών αριθμούσαν περί τους 220 χιλιάδες. Πρόκειται για αιρετικούς μονοθελήτες, οι οποίοι κυνηγημένοι από τους Βυζαντινούς κατέφυγαν στη Συρία και ίδρυσαν την “εκκλησία” στην μονή του Πατριάρχου τους Μάρωνα, 14. Μελχίτες = αν και ονομάζονται grecs-unis, ούτε ελληνική καταγωγή έχουν ούτε ήταν ορθόδοξοι, επίσης ομιλούν την αραβική γλώσσα. Πρόκειται για Άραβες που εκχριστιανίστηκαν τον 4ο αιώνα. Μην επιθυμώντας να είναι υπό την πνευματική ηγεσία των Ελλήνων Πατριαρχών, δήλωσαν υποταγή στον Πάπα με τον όρο να αντικαταστήσουν την Ελληνική γλώσσα της λειτουργίας τους με την Αραβική, 15. Σύροι = που ήταν Ορθόδοξοι και Καθολικοί, 16. Τούρκοι, 17. Τουρκομάνοι (ή Τουραμέν) = Τούρκοι προερχόμενοι εκ του Τουρκεστάν, 18. Χαλδαίοι = Ουνίτες. Επιπλέον, αναφέρονταν ως οικούντες στην περιοχή επιπλέον : Αθίγγανοι, Γιεζίτες, Κιζίλ- μπάσηδες, Μετουαλή, Κόπτες, Πέρσες, Φελλάχοι σε μικρά πληθυσμιακά ποσοστά. Μια πανσπερμία και μωσαϊκό φυλών, λαών και διαφορετικών θρησκευμάτων.


Μπορούμε να πούμε γενικά ότι ως προς την καταγωγή του διακρίνονταν σε: απογόνους των αρχαίων Ελλήνων, Σύρων (Αραμαίους), Αράβων, Τούρκων και Φράγκων. Ως προς την θρησκεία δε: Μωαμεθανοί (Σουνίτες και Σιίτες), Ορθόδοξοι Χριστιανοί, Καθολικοί, Προτεστάντες, Μονοφυσίτες και Ισραηλίτες. Τα νεώτερα χρόνια οι Ελληνόφωνοι πληθυσμοί του Πατριαρχείου της Αντιόχειας εντοπίζονταν στις περιοχές της Ταρσούς, στα Άδανα της Κιλικίας, στο Ερζερούμ και στο Διαρβακίρ ενώ ο συνολικός πληθυσμός του Πατριαρχείου στη Συρία, τον Λίβανο, το Ιράκ και την Τουρκία ανέρχονταν – σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες του Πατριαρχείου (1963) – σε 500 χιλιάδες.
Κάπου εδώ τερματίζεται η σύντομη περιήγησή – αναφορά μας στον Ελληνισμό της περιοχής της Συρίας από της εμφανίσεώς του εκεί έως και τον εικοστό αιώνα. Αναμφίβολα συνεπεία της έλλειψης του χώρου παρελήφθησαν αρκετά γεγονότα, έγινε όμως θαρρώ κατανοητή αρκούντως η παρουσία και η πολιτιστική προσφορά του στην περιοχή αυτή από την αρχαιότητα έως τις ημέρες μας. Τα γεγονότα που εκτυλίσσονται στις μέρες μας στη Συρία,  στρέφουν την προσοχή και τον νου μας στους εναπομείναντες ξεχασμένους εκεί Ελληνικούς πληθυσμούς, το προκεχωρημένο θα έλεγε κανείς φυλάκιο του Ελληνισμού στην περιοχή της εγγύς και μέσης ανατολής, μιας περιοχής που όπως διεφάνη ήταν πάντα ένας χώρος ζωτικών συμφερόντων για τον Ελληνισμό, οι οποίοι υφίστανται πιέσεις και πρέπει να επιβιώσουν (Ενδεικτική Βιβλιογραφία : Μυστακίδου Α.Β., Οι ετερόδοξες κοινότητες εν Συρία, εν Κωνσταντινουπόλει 1897, Δελικανή Καλλίνικου, Υπόμνημα επί του Αντιοχικού Ζητήματος, εν Κωνσταντινουπόλει 1904, Καρολίδου Παύλου, Περί της Εθνικής καταγωγής των Ορθοδόξων Χριστιανών Συρίας και Παλαιστίνης, Αθήναι 1909, ΘΗΕ, τομ. 2, Αθήναι 1963). 
Πηγές

Ομογενειακή εφημερίδα της Νέας Υόρκης Hellas News (σελ. 32)  
http://koukfamily.blogspot.gr/

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr